روش نامگذاری
انتخاب اسم

انتخاب نام مناسب رستوران

انتخاب نام مناسب رستوران

انتخاب نام تجاری مناسب

به چه میزان به ارزشمندی یک نام اندیشیده اید؟

آیا می دانید ارزش برند تجاری با نام کوکا کولا در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۸۱٫۵۶۳ میلیون دلار ارزشگذاری شد؟ بله ارزش برند با ارزش نام متفاوت است ولی نامی که پتانسیل برندینگ را نداشته باشد هیچ گاه نمی تواند در اذهان مردم رشد کند ؛ در درجه اول نام یک مجموعه ، فست فود و یا یک رستوران باید قابل اعتماد باشد ، بله اولین راز برندینگ جلب اعتماد مصرف کننده است ، اولین کلمه ای که در ذهن مشتری از شما شکل می گیرد توسط نامی است که شما انتخاب می کنید ؛

انتخاب نام مناسب رستوران مرحله مهمی از شروع کسب و کار است ؛ تیم راه اندازی پارس با در نظر گرفتن استاندارد های لازم نامگذاری ، برای دقیق تر برداشتن این گام ها برنامه های منظم قابل ارایه ای برای شما دارد.

از این استانداردها می توان به مواردی چند اشاره کرد:

در وهله اول باید در نظر گرفت نام یک کسب و کار چیزی فراتر از یک علایق شخصی است؛ ولی تکنیک هایی وجود دارد که می تواند نام برند شما را با معیارهای علایق شخصی شما بسیار نزدیک کند.

یکی از تکنیک هایی که می توان برای ماندگاری اسم در ذهن مشتری استفاده کرد ، ریتمیک بودن نام است مانند برند شیک شک (“Shake Shack”)  یا برند ساب وی (“Subway”) و همچنین برند ایرانی “کول کاپ”.

عامل مهم دیگری در نام گذاری که می تواند در یاد آوری یک برند نقش موثری داشته باشد کوتاه بودن نام تجاری است مانند برند آربیز ( ” Arby’s ” ) و یا برند ایرانی مانند فست فود “نشاط”

عامل مهم دیگر زیبایی نام است به عبارتی نام انتخابی نباید تداعی کننده کلمه یا اتفاقی ناخوشایند برای افرادی باشد که به شما مراجعه می کنند . همچنین حس خوبی در مخاطب ایجاد کند؛ به عنوان مثال “سرخک” را می توان به معنای سرخ شده کوچک در نظر گرفت؛ ولی در عین حال تداعی کننده نوعی بیماری نیز هست و بار منفی دارد…

               نویسنده این مطلب : مجیدزاده

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط :راه اندازی فست فود : تمایز

شعار تبلیغاتی (slogan) رستوران

برای راه اندازی یک فست فود از لحظه تعیین نام با ما همراه باشید…

انتخاب نام مناسب رستوران

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن