تجهیزات آشپزخانه صنعتی
تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز یک واحد غذایی مانند رستوران ، فست فود و… این نکات را در نظر بگیرید:

تجهیزات آشپزخانه صنعتی یکی از پر هزینه ترین بخش های سرمایه گذاری در یک واحد غذایی است ، بنابراین بدون نیاز سنجی و برنامه ریزی اقدام به خرید نکنید.

۱-  برای تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود حتما قبل از شروع عملیات ساخت دکوراسیون اقدام بفرمایید ، زیرا در صورتی که تجهیزات مورد نظر شما در بازار موجود نباشد در نتیجه نیاز به واردات داشته باشد و یا سایز سفارشی شما نیاز به ساخته شدن داشته باشد ، حدودا یک ماه زمان مورد نیاز است که زمان مراحل اجرایی دکوراسیون بهترین موقعیت برای هم پوشانی زمانی این فعالیت هاست.

۲-  ابتدا منوی مورد نظر را از نظر موارد منو به صورت کلی ، تنوع محصولات ، سطح قیمت های قابل ارایه و روانشناسی منو طراحی و مهندسی بفرمایید و پس از آن مشخص کنید که چه تجهیزاتی برای آشپزخانه صنعتی خود نیاز دارید.

۳-  نیازی نیست برای تجهیز اولیه تمامی تجهیزات یک خط کامل را خریداری کنید ، ملزومات را به دو دسته ضروری و تسهیل کننده دسته بندی کنید و ضروری ها رو تهیه کنید همچنین برای تسهیل کننده ها فضای مناسب را در نظر بگیرید . به عنوان مثال برای پیتزا یک فر ضروری و یک خمیر پهن کن تسهیل کننده به حساب می آید.

۴- قبل از تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی سیستم تهویه و نقشه هواکش ها را بررسی کنید ، مهندسی سیالات در این بخش می تواند برای جداسازی هوای سالن و آشپزخانه مفید واقع شود ، عدم رعایت اصول مهندسی برای تهویه میتواند هزینه های زیادی را به مجموعه تحمیل کند ، به عنوان مثال تهویه نباید کششی ایجاد کند که در تابستان هوای خنک سالن از اسپلیت ها به سمت آشپزخانه برود و مصرف برق و نا مطبوع شدن دمای هوا را به ما تحمیل کند.

۵- چیدمان صحیح تجهیزات را بر مبنای رفت و آمد پرسنل در نظر بگیرید ، به عنوان مثال خط برگر باید از خط پیتزا جدا باشد تا رفت و آمد اپراتور های هر بخش روند سفارش گیری و طبخ را کند نکند.

۶- تجهیزات آشپزخانه صنعتی در سال های اخیر بسیار پر سفارش بوده اند و متعاقبا افراد سودجویی هستند که به دنبال سو استفاده از این بازار ها هستند ، به عنوان مثال بعضی از تجهیزات در ظاهر با نمونه های اصل آمریکایی هیچ گونه تفاوتی ندارند و با همان قیمت ها به فروش می رسند اما با بررسی کیت های الکترونیکی آنها میتوان متوجه اصل یا غیر اصل بودن آنها شد که باز کردن آن بخش هم کار متخصصان این حوزه است . به همین دلیل از مراکز معتبر اقدام به تهیه بفرمایید.

با مشاوره حرفه ای در ابتدای مسیر از هزینه های کلان در آینده جلوگیری کنید…

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

از این بخش هم بازدید بفرمایید: راه اندازی تجهیزات رستورانی

فودکس در فیدی مگ

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن