تجهیزات مرغ سوخاری (کنتاکی)

تجهیزات مرغ سوخاری (مرغ کنتاکی) به طور کلی شامل وسایلی برای تکه کردن مرغ ها ، مرینت ، بردینگ ، پخت و نگهداری تا زمان سرو نیاز می باشد ؛ خوشبختانه برای تمامی مواردی که نام برده شد تجهیزات استانداری در بازار ایران موجود است که به تفصیل در ادامه به آنها میپردازیم .

نکته حایز اهمیت در رابطه با تجهیزات کنتاکی اصل و غیر اصل بودن آنهاست ما در گروه راه اندازی پارس با بهترین خدمات در کنار شما هستیم.

لینک های مرتبط : انتخاب نام مناسب رستوران

همزن برقی مرغ
مرغ آماده آرد پاشی

2-مرینیتور

تجهیزات مرغ سوخاری (کنتاکی) بعدی مرینیتور است ؛ برای بالا رفتن سطح چسبندگی مرغ نسبت به آرد یا پودر های سوخاری ، مرغ را با آب نمک ، تخم مرغ یا موارد مشابه و طعم های گوناگون اصطلاحا مرینیت می کنند ؛ دستگاه مرینیتور با کمترین تماس دست ها با مرغ و در نتیجه بهداشت بیشتر مرغ ها را به صورت یکنواخت مرینیت می کند. مرینیتور مانند یک بتونر عمل می کند و ماده مرینیت را با قطعات خرد شده مرغ در حدود ده دقیقه میکس میکند.

اسلایسر مرغ
راه اندازی مرغ سوخاری

1-کاتر مرغ

 از جمله تجهیزات مرغ سوخاری (کنتاکی) در درجه اول میتوان برای مقادیر مصرفی مرغ در حجم رستورانی به جای روش برش سنتی با چاقو و تخته کار ، کاتر مرغ یا به عبارت تیغه صنعتی مخصوص برش مرغ اشاره کرد. که هم در زمان کارگران صرفه جویی می گردد هم از نظر ابعاد مرغ ها منظم و یکدست سرو می شوند.

تنها نکته ای که ممکن است نظر کارفرما را جلب کند ایمنی بودن تیغه و همچنین مهارت کارگر برای استفاده از کاتر مرغ است.

سرخ کن هنی پنی
هنی پنی

4-سرخ کن تحت فشار

شاید مهم ترین بخش خط سوخاری سرخ کن های تحت فشار باشند زیرا در این سرخ کن ها دمای بالای ایزوله شده در مخزن همچنین فشاری بالایی که در آن ایجاد میشود کمک به پخت مطبوع مرغ ها میشود ، شیوه ای که در سرخ کن های رو باز امکان پذیر نیست؛ در این شیوه دمای بالای روغن به درون مرغ کاملا نفوذ میکند و مرغ را مغز پخت می کند همچنین با حرارت بالا آب درون پودر کنتاکی تبخیر شده و مرغ سوخاری ترد و اصطلاحا کریسپی طبخ می شود.

پودر کنتاکی
راه اندازی سوخاری

3-بردینگ سوخاری

یکی از مهم ترین مراحل در تهیه سوخاری ها بخش بردینگ یا آغشته کردن مرغ مرینیت شده به آرد ، پودر سوخاری ، پودر کنتاکی و … است ؛ جدای ترکیبات انتخابی برای بردینگ یا پودر زنی مرغ ها از جمله تجهیزات مرغ سوخاری (کنتاکی) که سرعت عمل این فرایند را بالا ببرد و همچنین در مصرف پودر ها به صرفه ترین حالت باشد دستگاه بردینگ است که  حتما باید برای رستورانی که کنتاکی سرو میکند در نظر گرفت…

نگهدارنده سوخاری
ویترین مرغ سوخاری

6-گرمکن و دیسپلی مرغ

از آنجایی که شکل و آهنگ فروش هر رستورانی بسته به مکان و زمانی که فعالیت می کند می تواند متغیر باشد نمی توان همیشه به پخت و فروش خطی تکیه کرد ، گاهی لازم است در زمان خلوت بودن آشپزخانه مرغ ها طبخ شوند و برای زمان شلوغی و یا تحریک بصری مشتریان پشت گرم کن های شیشه ای قرار گیرند تا بهره وری بالاتری به دست بیاید ؛حتی ممکن است از گرم کن های صنعتی برای بخشی از طبخ غذا نیز استفاده گردد؛ از جمله تجهیزات مرغ سوخاری (کنتاکی) کرمکن ها و دیسپلی های گرم کن هستند که با بررسی های فنی میتوان برای سرو مرغ ها در نظر گرفت.

تجهیزات فست فود برگر
تهیه مرغ برای سوخاری

5-سیستم سرمایشی

بهترین حالت برای سرو با کیفیت ترین غذاهای منو علی الخصوص مرغ سوخاری که معمولا سالاد کلم نیز در کنار آن سرو می شود خرید روزانه و مصرف روزانه است ولی این امر تنها در فست فود های کوچک و آن هم در شروع فعالیت ها ممکن است ؛ بنابر این باید برای تهیه ، آماده سازی و نگهداری مواد مورد نیاز چاره ای اندیشید در این میان وجود سیستم سرمایشی به شکل های مختلف بسیار ضروری است. شما را با تجربیات در حالت های مختلف همراهی خواهیم کرد…