دانستنی های صنعت رستوران

رستوران

رستوران به فضایی اطلاق می شود که در آن محیط برای مراجعین به صورت حضوری ، تلفنی و یا اینترنتی غذا و نوشیدنی آماده ، طبخ و سرو میگردد.البته در رستوران های امروزی ممکن است تعاریف ذکر شده تا حدی تغییراتی را نیز متحمل شوند.

از نظر تاریخی بعد از اکتشاف آتش ، افراد از غذای خام به غذای پخته روی آوردند ؛ هر خانواده و یا قبیله به صورت تقسیم کار گروهی مسئولیت پخت غذا را به عهده فرد یا افرادی می گذاشتند و این تخصیص وظیفه پایه ریزی تخصص آشپزی آشپزان امروزی گردید.

اما از نظر تاریخی ، پیدایش رستوران ها به شکل مدرن امروزی را به ۲۵۰ سال پیش در فرانسه نسبت می دهند ، در قرن هجدهم میلادی شخصی به نام بولانگر اولین بار مکانی را به شکل رستوران های امروزی تاسیس کرد و امروزه همه دنیا اینگونه مکان ها را با نام رستوران طبق تعریفی که بولانگر ارایه کرده بود میشناسند.

سایت های مرتبط: چه کسی رستوران را اختراع کرد؟

فست فود

فست فود یا غذای فوری به خوراک هایی اطلاق می شود که به سرعت طبخ و آماده سرو می شوند ؛ امروزه به دلیل فعالیت گسترده فست فود ها ، واحد های تولیدی و خدماتی بسیاری نیز در این راستا همراه رستوران ها شده اند ، فعالیت ها و تخصص گرایی های واحد های مختلف سبب شده است که مجموع همه واحد های تولیدی و خدماتی فعال در تهیه ، تولید و توزیع غذای های فوری را صنعت فست فود بنامیم.

فست فود پیشنیه ای بسیار بیشتر از چندین دهه اخیر را داراست ، اولین بار در آمریکا بین سال های ۱۷۰۰ و ۱۸۰۰ میلادی افرادی به سرو صدف های خوراکی با گاری در خیابان های نیویورک پرداختند ، پیشتر نیز در خاورمیانه و خاور دور ، فلافل ، نان وپنیر و همچنین سرو نودل به عنوان نمونه های اولیه این شکل از رستوران فعالیت می کردند.

صنعت فست فود اما از آنجایی شکل متمایز و مستقل امروزی را به خود گرفت که برند هایی مانند مک دونالد شروع به فعالیت کردند. این برندها سبک پخت ، رسپی و سرو خاص خود را داشتند که به مرور زمان تخصصی تر هم گردیده است. غذای فوری به صورت بیرون بر با فروشی بدون سالن جهت نشستن و انتظار جهت آماده شدن غذا را برادران مک دونالد اولین بار اجرایی کردند که بعدها توسط ری کراک توسعه پیدا کرد و در سراسر دنیا فراگیر شد.

در این بخش مقالاتی خواندنی که عمدتا برای اولین بار در ایران منتشر می شوند تا در اختیار شما قرار بگیرند .

هرگونه پیشنهاد و انتقاد خود را از طریق راه های ارتباطی برای ما ارسال بفرمایید ؛ با تشکر .