vhi hknhcd vsj,vhk
vhi hknhcd tsj t,n

راه اندازی رستوران ( تمایز در سرو )

راه اندازی رستوران ( تمایز در سرو غذا)

یکی از مهم ترین اصول علم مارکتینگ ایجاد تمایز نسبت به رقبای فعلی در بازار و مانور بر روی وجه تمایز کاری است که قصد رقابت در بازار آن را داریم ؛ در مطالب گذشته وجه تمایز در رسپی و نوع طبخ را بررسی کردیم در این بخش به ایجاد تمایز در نوع سرو غذا میپردازیم.

شاید جالب باشد که بدانیم بزرگترین برند فست فود دنیا یعنی مک دونالد فقط با استراتژی سرو غذای سریع و به صورت تخصصی و دقیق و با زحمات اشخاص متخصص توانست در دنیا هزاران شعبه افتتاح کند. برادران مک دونالد در ابتدا تمام برنامه ریزی ها را بر این اصل پایه گذاری کردند که مشتری در هنگام سفارش ، غذای درخواستی را تحویل بگیرد و زمانی برای طبخ منتظر نماند ، این اصل را به عنوان وجه تمایز رستوران خود انتخاب و تقویت کردند ؛ هوش تجاری آنها برای انتخاب این وجه تمایز ، تخصص فنی کافی برای اجرای اصول بنیادی در آشپزخانه و همچنین شراکت با شخص قدرتمندی در امور فرانچایز از مواردی بود که به موفقیت برند مک دونالد منجر شد . البته با توجه به این که ری کراک تمامی سهام مک دونالد را خریداری کرد اما زمانی که از او پرسیدند چرا نام مک دونالد را به کراک تغییر نمی دهی؟ کراک به مواردی که در نام مک دونالد برای برندینگ رستوران مناسب بودند اشاره کرد. و پیش بینی کرد که این بهترین نام تجاری برای برگری خواهد بود.

به طور کلی نوع سرو غذا ها را با فرم های مختلف از قبیل سرو سالن و بیرون بر به شکل های عرف جامعه مشاهده میکنیم اما آیا تنها راه سرو و فروش غذا ها و نوشیدنی ها به این شکل هستند؟ به عنوان مثال رستوران های اجاق باشی نوع معتدل شده سرو ژاپنی را بومی سازی کرده و در کشور راه اندازی کردند ، همچنین سبک های متفاوتی از سرو در دنیا وجود دارند که بسیار متنوع و برای بازار بکر ایران می توانند جذاب باشند ؛ به عنوان مثال در ایران برند کول کاپ یا آیس پک فقط با یک ایده سرو ساده توانستند شعبات بسیاری را در کشور و خارج از کشور راه اندازی کنند( البته شروع خوب نیازمند دانش کافی برای پایداری نیز هست.)

با گروه راه اندازی پارس خلاقانه و با هدف موفقیت گام بردارید. موفقیت دستیافتنی ست…

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:
راه اندازی رستوران (تمایز) ، راه اندازی رستوران ( تمایز در رسپی) ، راه اندازی رستوران (تمایز در طبخ) ، استراتژی های سرو

سایت مرتبط: mcdonalds history

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن