رتبه بندی رستوران ها در دنیا

رتبه بندی رستوران ها در دنیا

رتبه بندی رستوران ها در دنیا توسط فرد ، افراد و یا تشکل های گوناگونی صورت می پذیرد ؛ معروف ترین منتقد غذایی در دنیا مجله راهنمای میشلن است . میشلن کارشناسان خود را به صورت ناشناس به رستوران هایی که متقاضی برای نقد هستند می فرستد و این کارشناسان با توجه به معیار های متعدد به صورت میانگین بین یک تا سه ستاره به رستوران اختصاص می دهند. طبق تعریف میشلن :

(یک ستاره) – بسیار خوشمزه.

(دو ستاره) – مزه عالی. چشیدن طعم غذاهای این رستوران، ارزش دور شدن از مسیر را در طی یک سفر دارد.

(سه ستاره) – طعم استثنایی. چشیدن طعم غذاهای این رستوران، ارزش انجام سفر بخاطر آن را دارد.

همچنین سایت ها و مراجع بسیاری هستند که به رتبه بندی رستوران ها از جهات مختلف میپردازند ولی میشلن تنها مرجعی است که در همه کشور ها فعالیت میکند

رتبه بندی رستوران ها در ایران

در ایران نیز فرد یا افرادی با اشتراک گذاری تجربیات رستورانگردی خود به سطح دانش عمومی افراد از رستوران ها و غذا های جاهای مختلف کمک می کنند ، به عنوان مثال سایت فیدیلیو به نوعی شبکه اجتماعی رستورانگردی با فضای خاصی ایجاد کرده است  و افراد مختلف در این فضا با رتبه بندی های مختلف به نقد و بررسی تجربیات غذایی خود میپردازند.

از جمله دیگر افرادی که در زمینه رتبه بندی رستوران ها شناخته شده است می توان به مستر تیستر اشاره کرد که در وبسایت شخصی و یا شبکه های اجتماعی خود تجربیات خود را با هواداران به اشتراک میگذارد.

لینک های مفید : فیدیلیو ، مستر تیستر

راه اندازی غذا و نوشیدنی

مراحل راه اندازی رستوران

۱- برنامه ریزی راه اندازی رستوران (کسب و کار)

در ابتدای تصمیم به راه اندازی هر کسب و کاری باید نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدید ها ، منابع قابل استفاده ، بازو های اجرایی و… را قبل از هر گونه اقدامی بررسی کرد و در نظر گرفت ؛ همچنین نقشه راه را در اولین قدم مشخص کرد که از هر اتلاف هزینه ناشی از موارد پیش بینی نشده جلوگیری گردد…

راه اندازی فست فود
پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن