بازاریابی رستوران
بازاریابی رستوران به همه فعالیت هایی گفته می شود که از جانب رستوران دار برای اهداف بازاریابی صورت می پذیرد. اهداف بازاریابی شامل : معرفی برند، افزایش فروش، تعیین مسیر فعالیت رستوران بر مبنای تقاضا و…
در این بخش از بازاریابی رستوران به افزایش فروش می پردازیم:
بازاریابی رستوران – افزایش فروش رستوران
برای افزایش فروش رستوران راهکار های عمومی و اختصاصی گوناگونی وجود دارد. راهکارهای عمومی قابل بیان هستند. اما اگر به دنبال راهکر های اختصاصی برای رستوران و یا کافی شاپ شخصی خودتان هستید باید جلساتی با گروه مشاوران پارس در جهت راهکارهای اختصاصی داشته باشید. این راه کار ها بسته به موقعیت مکانی و قدمت زمانی شما ، همچنین منو و… باید به صورت اختصاصی بررسی شود.
راه کار های عمومی افزایش فروش رستوران:
ایجاد شاخص فروش استاندارد
برای افزایش فروش رستوران در ابتدا باید ببینیم کمترین و بیشترین میزان فروش در این منطقه با شرایط ما به چه صورت است. شاید منطقه ما بیش از این کشش ندارد. و یا فروش ما بیشینه است و دلیل ضرر و زیان ما در بخش های دیگر است و…
بررسی مسیر های افزایش فروش
باید به این سوالات به درستی پاسخ داده شود:
- آیا باید برای بازاریابی رستوران به سمت گروه خاصی از مشتریان مانند دانشجو ها، کارمندان و … حرکت کنیم ؟
- آیا بسته های تخفیفی گزینه مناسبی هستند؟
- در صورت اینکه تصمیم به تخفیف گذاشتن شدیم آیا شیوه کمبو باکس را در نظر بگیریم یا تخفیف های مستقیم پولی؟
- آیا تمامی مسیر های تبلیغات برای فروش رستوران را در نظر گرفته ایم؟ اعم از فضای واقعی و مجازی
- …
پس از بررسی دقیق سوالات فوق و سوالات باید پاسخ ها را به دقت بررسی کرد.
ما در گروه مشاوران پارس برای به عنوان گروهی پیشتاز در زمینه فعالیت در بهبود فعالیت رستوران ها گام برداشته ایم.
اگر از فروش و یا سود دهی واحد صنفی خود در زمینه رستوران، فست فود، کافی شاپ و… ناراضی هستیدو یا اعتقاد دارید به بیشینه سودآوری خود دست نیافته اید با ما تماس بگیرید.