راه اندازی تخصصی غذا و نوشیدنی

مراحل راه اندازی غذا و نوشیدنی

۱- برنامه ریزی راه اندازی غذا و نوشیدنی (کسب و کار)

در ابتدای تصمیم به راه اندازی هر کسب و کاری باید نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدید ها ، منابع قابل استفاده ، بازو های اجرایی و… را قبل از هر گونه اقدامی بررسی کرد و در نظر گرفت ؛ همچنین نقشه راه را در اولین قدم مشخص کرد که از هر اتلاف هزینه ناشی از موارد پیش بینی نشده جلوگیری گردد، برای این مهم میشود از برنامه تجاری(Business Plan) و برنامه بازاریابی (marketing plan) ، نمودار SWOT و … البته مشاوران متخصص و آشنا به مارکت و بازار رستورانی کمک گرفت.

* برنامه تجاری(Business Plan): اهداف کسب‌وکار،تحلیل های بنیادی پروژه از نقطه شروع تا سود آوری

* برنامه بازاریابی (marketing plan) : تنظیم استراتژی های بازاریابی وابسته به محصولات ، قیمت ها ، مکان عرضه(منطقه شهری،سرو سالن ، بیرون بر و…) و تکنیک های ترویج فروش
متاسفانه در ایران این بخش به صورت تخصصی کمتر در نظر گرفته می شود ولی ما در گروه مشاوران راه اندازی پارس از این مرحله به صورت تخصصی در کنار شما هستند.

۲-راه اندازی غذا و نوشیدنی (مرحله مهندسی منو)

قبل از هرگونه اقدامی و صرف هزینه ای باید پس از تصمیم به سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در زمینه غذا و نوشیدنی منو و استراتژی فروش محصولات و غذا ها را مشخص کرد به دلیل اینکه در این مرحله می توان مراحل بعدی از قبیل تجهیزات ، دکوراسیون ، بسته بندی ، استخدام و آموزش پرسنل و… را به درستی برنامه ریزی کرد.

ما در گروه راه اندازی پارس با رزومه و سابقه قدرتمند در کنار شما هستیم.

۳-راه اندازی غذا و نوشیدنی (مرحله تهیه تجهیزات رستورانی)

در این مرحله پس از مشخص شدن استراتژی های اصلی باید راه اندازی تجهیزات که بخش بسیار مهمی از قسمت های راه اندازی است را در نظر گرفت ؛ و این اهمیت بالا اغلب باعث می گردد افراد به جای طی کردن مراحل فوق شروع کار خود را از این مرحله در نظر بگیرند و در صورت عدم وجود مشاوره های صحیح متحمل هزینه های زیادی شوند. بنابر این منطقی ترین فرم راه اندازی تجهیزات این است که ابتدا تصمیمات در رابطه با منو به صورت قطعی گرفته شود.

ما در گروه مشاوران پارس در مرحله راه اندازی با بهترین خدمات از نظر مشاوره و راه اندازی تجهیزات در این مرحله هم در کنار شما هستیم.

عوامل تاثیر گذار در راه اندازی تخصصی در صنعت غذا و نوشیدنی

راه اندازی رستوران وابسته به عوامل بسیار زیادی از جمله موارد زیر است:

۱- دانش تخصصی:

به طور مثال دانش تخصصی راه اندازی برگر از نظر رسپی (recipe) ، تجهیزات مورد نیاز و…

۲- دانش و تجربه مدیریتی:

جهت تنظیم برنامه تجاری و بازاریابی برای شروع یک فرصت شغلی جدید (هزینه ها ، فرصت ها ، تهدید ها ، شناخت بازار رقبا و… از منظر علمی)

۳- تجربه عملیاتی در بازارهای مختلف رستورانی

عامل بسیار مهمی است زیرا موارد مختلفی از قبیل تامین نیروی کار مناسب ، تدوین رنجیره تامین بهینه ، تجهیز بدون واسطه و دردسر ، طراحی و دیزاین قابل قبول مشتریان این صنعت و … تابع بسیار مهمی از این مورد هستند

۴- آشنایی با حلقه های اصلی ایجاد ،راه اندازی و استقرار در این صنعت

۵- شناخت عواملی که کمک به ماندگاری و دوام فعالیت در این صنعت را سبب می شوند…

۶- …

-دسته بندی مناسب از تمامی عوامل تاثیر گذار این صنعت و صنایع وابسته شناخت از بهترین و بهینه ترین منابع تولیدی و خدماتی کمک شایانی خواهد بود برای یک شروع موفق و مستمر …

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

برنامه ریزی راه اندازی
مدیریت منابع انسانی
منوی رستوران
تحلیل خطوط غذایی منو
فر اتوماتیک رستوران
سرخ کن سیب زمینی و استریپس
راه اندازی رستوران
مدیریت زمان راه اندازی

تحلیل راه اندازی