برآورد هزینه راه اندازی فست فود
مشاوره راه اندازی رستوران

مشاوره راه اندازی رستوران – شکل های راه اندازی

مشاوره راه اندازی رستوران

مشاوره راه اندازی رستوران شکل های متنوعی دارد ؛ در ادامه به سه شکل از مشاوره راه اندازی می پردازیم.

مشاوره راه اندازی رستوران و اجرای کامل پروژه توسط راه انداز

در این حالت از مشاوره راه اندازی رستوران ، راه انداز یا گروه راه اندازی با کارفرما قراردادی منعقد میکند و اجرای صفر تا صد پروژه را بر عهده میگیرد. در این حالت کارفرما تنها سلیقه و خواسته خود را مطرح می کند و در بهترین حالت نسخه ای کامل از آنچه که درخواست داده است و تغییراتی ناشی از صلاحدید های راه اندازان تحویل خواهد گرفت. در این سبک از راه اندازی رستوران ، کارفرما در جریان جزییات کامل قرار نمیگیرد ؛ در عوض سرمایه را پرداخت کرده و رستوران حاضر و آماده خود را برای افتتاحیه تحویل میگیرد ، نیرو ها ، تدارکات اولیه و… همگی تامین شده اند و حتی گاها خرید مواد اولیه تا چند ماه بعد از راه اندازی توسط گروه راه اندازی صورت میپذیرد و کارفرما سمت مدیریت را بر عهده دارد.

مزایا : فراغت از دغدغه های راه اندازی رستوران ، آسودگی از زحمات فکری و عملی راه اندازی رستوران ، بدون نیاز به تجربه اولیه

معایب : در این حالت کارفرما با توجه به تمامی آموزش های لازم از سوی مشاوران راه اندازی ، اشراف بسیار کمی نسبت به بخش های مختلف رستوران داشته و برای هر بخش نیازمند کمک گرفتن از افراد گوناگون خواهد بود. همچنین در بازار پر رقابت رستورانی عدم دانش تجربی میتواند پاشنه آشیلی برای موفقیت رستوران در ماه های ابتدایی تلقی گردد.

مشاوره راه اندازی رستوران و اجرای راه انداز با نظارت کارفرما

در این حالت تمامی اجراها با نظارت کارفرما ولی بدون دخالت وی در امور فنی صورت میپذیرد به عنوان مثال کارفرما دخالتی در تعیین برند تجهیزات نخواهد داشت ولی در رابطه با مسایل مختلف امکان ابراز نظر داشته و در تصمیم گیری ها دخیل می باشد. این فرم راه اندازی معمولا مناسب کارفرمایانی است که شناخت و تجربه کافی از بازار رستورانی در ایران و کشور هی دیگر را دارند و یا وقت کافی جهت اجرای کامل راه اندازی را ندارند. در این حالت با برنامه ریزی اولیه خط مشی اصلی را به مجری طرح یعنی مشاور راه اندازی رستوران می دهند و بر حفظ اصول این خط مشی استمرار دارند.

مزایا : مناسب برای افرادی که رستورانداری را شغل دوم خود انتخاب کرده اند و با توجه به مشخص کردن مسیر اما در اجرای آن دخالت جزیی ندارند. نسبت به حالت قبل شخص در مواجه با تجربیات عملی بیشتری قرار گرفته و با موارد راه اندازی تا حدودی آشنا بوده و مستقل از کارفرمایان حالت اول عمل میکند.

معایب : عدم در جریان گرفتن تمامی حالت های موجود راه اندازی رستوران و اکتفا به نظر مشاوره راه اندازی رستوران ، عدم تجربه عملی کامل توسط کارفرما و کالیبره شدن تجربیات وی از طریق اطلاعاتی که از راه انداز به دست می آورد.

مشاوره راه اندازی رستوران و اجرای کامل توسط کارفرما

در این حالت کارفرما خود دست به کار شده و با کمک مشاوره فنی تمامی مراحل را خود طی میکند ، از مراحل مختلف دریافت جواز ، بهداشت ، بیمه و … به صورت عملی مطلع میگردد تا تهیه تجهیزات ، بازار رستوران ، رقبا و… به عبارتی در این حالت کارفرما فنون ماهی گیری را از مشاور فرا میگیرد و حتی پس از راه اندازی رستوران خود میتواند به عنوان مشاور به همکاران خود کمک کند . در این حالت مثال مشخصی وجود دارد ، رستوران دار مانند راننده تاکسی متخصصی است که کاملا از لحاظ فنی از وسیله کسب و کار خود آگاهی دارد و هیچ گاه نیازمند دیگران نبوده در نتیجه احتمال موفقیت وی در کسب و کار پر رقابت رستورانی بسیار بیشتر خواهد بود. در این حالت شخص از مسایل علمی این صنعت توسط مشاور راه انداز رستوران خود مطلع میگردد ، همچنین با راهنمایی های مشاوره مسیر درست را طی کرده و با کمترین هزینه های زمانی و مالی تجربیات عملی مفیدی را به دست می آورد.

مزایا : مدیریت تمامی هزینه ها توسط شخص کارفرما ، بیشترین اشراف کارفرما از جزییات صنعت رستورانی در نتیجه کسب اعتماد به نفس بالا و بالاترین احتمال موفقیت و ماندگاری در این صنعت ، مدیریت بخش به بخش راه اندازی و تعیین بهترین مسیر هر مقطع با کمک مشاوره تخصصی ، اطلاع پیدا کردن از تمامی بازار به جای دریافت کالیبره شده اطلاعات. همچنین هزینه اختصاص یافته به بخش راه اندازی در این حالت بسیار کاهش پیدا کرده و فقط تحت عنوان حق مشاوره مبلغی از کارفرما دریافت میگردد.

معایب: تمام وقت بودن راه اندازی توسط کارفرما

با توجه به موارد فوق شما کدام نوع از مشاوره راه اندازی رستوران را برای مجموعه خود می پسندید؟ با ما تماس بگیرید…

ما برای شما متناسب با موقعیت مکانی ، منابع و نیازها برنامه ریزی دقیقی خواهیم داشت . نقشه راه را مشخص خواهیم کرد و بر طبق برنامه ای حاصل تجربیات به روز در صنعت رستوران با شما همگام خواهیم بود.

نکته بسیار مهم :

در ابتدای راه اندازی رستوران ممکن است افراد احساس نیازی برای کمک گرفتن از مشاوران متخصص نداشته باشند. البته این مسیر بدون مشاوره هم کاملا میسر خواهد بود اما حضور و کمک یک مشاور به مراتب از هزینه های زمانی و مالی کارفرمایان کم خواهد کرد . البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که اگر یک رستوران یا فست فود با پایه گذاری اشتباهی بنا شود به مراتب هدایت آن به مسیر درست بسیار بسیار مشکل تر و پر هزینه تر خواهد بود. به عنوان مثال فقط کافی است در تهیه خرید تجهیزات یک دستگاه  به توصیه اشتباه و غیر تخصصی اضافه خریداری گردد. این یک دستگاه در بعضی موارد چند برابر حق مشاوره یک راه انداز بوده و در بهترین حالت با فروش آن به صورت دست دوم می توان بخشی از ضرر از دست رفته را جبران کرد….

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

مشاوره چیست؟

راه اندازی رستوران متمایز

راه اندازی بدون شکست

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن