طراحی گرافیکی رستورانی

طراحی بسته بندی مرحله اول : طراحی لوگو

طراحی بسته بندی در اولین مرحله ، طراحی لوگوی مجموعه است.طراحی لوگو می تواند به سه شکل تایپوگرافی نام مجموعه ، نمادی از مجموعه به شکل اختصاصی و یا تلفیقی از دو مورد اول باشد.

در تایپوگرافی نام در حقیقت نام رستوران به شکل خاصی و با فونت اختصاصی طراحی میشود و لوگو تایپ نامیده می شود مانند برند Samsung  که به شکل خاصی نوشته شده است و در همه دنیا به همین شکل شناخته می شود.

در لوگو به سبک نماد اختصاصی ، نمادی که مد نظر کارفرما است به شکل اختصاصی طراحی می شود به طور مثال برند شیک شک را در همه دنیا با فرم اختصاصی از برگر می شناسند.

در حالت سوم که به صورت تلفیقی طراحی میشودنماد مشخصی برای مجموعه طراحی شده و در اغلب موارد پایین نماد طراحی شده نام مجموعه به صورت تایپوگرافی به چشم می خورد.

در میان حالت های فوق برای طراحی لوگو دو عامل تاثیرگذار تعیین کننده حالت مناسب برای کارفرما است ؛اولین عامل کانسپت و فضا و یا به عبارتی حال و هوای محیط کار مجموعه است که به عنوان مثال رستوران ایرانی است ، رستوران ایتالیایی است و یا فست فود؟و… عامل دوم سلیقه و سبک مورد پسند کارفرماست به این معنا که کار مدرن برای کارفرما مورد پسند است و یا کلاسیک در همین راستا کار لاکچری مورد نیاز است یا عامه پسند و …

همچنین تشخیص و انتخاب رنگ بسیار مهم است؛ به عنوان مثال اگر قرار است در طراحی بیس از رنگ های متنوعی استفاده شود بهتر است برای طراحی لوگو تامل بیشتری صورت پذیرد و یا برای تایپوگرافی المان های انتخاب رنگ متفاوت است تا انتخاب رنگ برای نماد…

نکته آخر اینکه شما می توانید برای انتخاب نماد از یک کاراکتر نیز استفاده کنید به عنوان مثال یک سیب زمینی و یا یک گوجه را برای مجموعه خود به عنوان کاراکتر اختصاصی در نظر بگیرید ، لازم به ذکر است که کاراکتر باید جان انسانی داشته باشد و حالت های مختلف مانند غم ف شادی ، عصبانیت و … را بتوان در آن تعریف کرد.

طراحی بسته بندی مناسب برای مجموعه هایی با فعالیت غذایی تحت تاثیر عواملی از جمله طراحی لوگو وبیس است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

طراحی بسته بندی
طراحی لوگوی غذایی

طراحی بسته بندی مرحله دوم : طراحی بیس و جعبه ها

طراحی بسته بندی در مرحله بعدی وارد مرحله طراحی بیس می شود که در حقیقت طراحی تم کلی یا به عبارتی پیش زمینه ثابت بسته بندی ها است.

برای در نظر گرفتن بهترین طراحی برای بیس بسته بندی ها بهتر است دکوراسیون داخلی مجموعه نهایی شده باشد و حال و هوای کلی فضای سرو غذا و نوشیدنی ها مشخص شده باشد.به دلیل اینکه طراحی بیس بسته بندی ها در حقیقت نمادی از حال و هوای فضای ما است در دست مشتریان ما که یا برایشان ارسال می شود و یا به همراه خود از مجمعه ما میبرند.

در حقیقت بهتر است طراحی بیس به عهده گرافیست های تخصصی در این زمینه گذاشته شود و بین پیشنهادات آنها بهترین طراحی که مد نظر ما است را انتخاب کنیم.

در گروه راه اندازی پارس با بهره گیری از طراحان متخصص در زمینه غذا و نوشیدنی بالاترین کیفیت و بهترین بهره وری در زمینه طراحی لوگو و بیس صورت می پذیرد.

  • در طراحی بیس انتخاب رنگ ها و تعداد آنها نیز بسیار مهم است.

پس از انتخاب بیس طراحی بسته بندی و مرحله نهایی طراحی گرافیکی را نیز باید پشت سر بگذاریم ، در این مرحله بر طبق بیس طراحی و تایید شده تک تک بسته بندی های مورد نیاز شخصی سازی می شوند.

به عنوان مک دونالد بیس ثابتی برای طراحی بسته بندی های خود دارد ولی جعبه های برگر به یک شکل طراحی می شوند از نظر نظم نوشته ها و سایزبندی ها و همچنین میزان نوشته و رنگ ولی جعبه های سیب زمینی با همان بیس سیاست طراحی متفاوتی دارند…

بسته بندی
طراحی جعبه فست فود

تولید

چاپ و تولید جعبه فست فود

طراحی صنعتی

جعبه دلیوری

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن