طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
برندسازی رستوران
برندینگ رستوران
اصول منو نویسی فست فود
اصول منو نویسی رستوران
اصول منو نویسی کافی شاپ
نکات طراحی رستوران
طراحی کافه رستوران
طراحی رستوران بین المللی
طراحی رستوران
مدیریت بازخور رستوران
جعبه بیرون بر
جعبه ساندویچ
چاپ و تولید جعبه فست فود
جعبه دلیوری
طراحی جعبه رستورانی
راه اندازی کافی شاپ

راه اندازی کافی شاپ

راه اندازی کافی شاپ یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست! چرا؟ چون قرار هستش علاوه بر یک منوی جذاب ، اتفاقات و کانسپت های مختلفی را در جریان راه اندازی و مدیریت کافه تجربه کنید. به عنوان مثال ممکن است شما در فکر راه اندازی کافی شاپی با فضای کلاسیک، بازی (گمینگ)، ایونت محور و یا هر سبک دیگری باشید.
برای راه اندازی کافه ای خوشنام فقط کافیست کمی ذوق و مقداری علاقه داشته باشید! راه اندازی کافی شاپ بسیار منعطف ، درسته که همراه باسختی های خاص خودش است اما بسیار مفرح خواهد بود.
مشتریان کافی شاپ معمولا حساسیت های رستوران ها، فست فود ها و… را ندارند. به عبارتی شما می توانید فقط بخش خاصی از افراد را به عنوان مشتری در نظر بگیرید و کافه را در راستای علایق آنها راه اندازی کنید. به عنوان مثال کافه شما می تواند پاتوق گیم برد بازهای بالای بیست سال باشد. یا محفل موزیسین هایی که در مسیر رشد هستند یا…
راه اندازی کافی شاپ البته جزییات زیادی دارد. جزییاتی که پرداختن به آنها در مجموع باعث احساس خوب در افراد می شود. کافه ها بیش از هر جایی محل حضور افرادی هستند که به دنبال حال خوب هستند. البته ممکن است شما در نظر داشته باشید که یک کافه مناسب قرارهای کاری راه اندازی کنید. در این صورت باز هم میتوان گفت که حال خوب برای هر بیزینسی متفاوت است. مثلا برخی قرارهای کاری، افراد مکانی ارام و دنج را می پسندند . اما بعضی بیزینس ها مانند برنامه نویس ها، گرافیست ها و… مکان های گرم و دوستانه را ترجیح می دهند!

راه اندازی کافه

به طور خلاصه یک کافه باید حداقل موارد زیر را دارا باشد:

  • فضایی با هویت مشخص (صمیمی/عاشقانه/دنج/…)
  •  منوی مناسب فضا طراحی شود
  •  پرسنل هوشمند با درک موقعیت موجود
  •  برنامه ریزی مدون و مشخص برای کانسپت و منو
  • فرایند مشتری مداری (باشگاه مشتریان/ مدیریت ایونت ها /…)

شاید برای شما سوال باشد که هویت مشخص چیست؟ و یا چه افرادی پرسنل هوشمند به حساب می آیند؟

ببینید شما قرار است یک کافه راه اندازی کنید. اول مکان مناسب را انتخاب می کنید. منطقه را ارزیابی می کنید. به عنوان مثال منطقه دارای یک دانشگاه، چند ساختمان اداری، مدرسه و مجتمع های تجاری است. ممکن است در ابتدا تصور کنید باید پاسخگوی نیاز تمامی افراد باشید اما به تجربه متوجه می شوید همه افراد در یک مکان جمع نمی شوند. پس هوشمندانه است که شما مشتریانتون رو انتخاب کنید. برای این کار باید فضا ، غذاها و حال و هوا به گونه ای باشد که آن افراد خاص جلب شوند (هویت مشخص خلق میشود).
در ادامه باید افرادی در آنجا مشغول باشند که روحیات این قشر خاص ( مثلا دانشجو) را درک کنند. ارتباط موثر با آنها برقرار کنند، و در وفاداری آنها تلاش کنند(پرسنل هوشمند جذب، آموزش و استخدام میشوند).
همچنین افرادی که به صورت ثابت حضور پیدا می کنند از یکنواختی خسته می شوند. برنامه ریزی مدون برای تغییرات و خلاقیت های تنوع غذا، فضا و… بسیار سازنده خواهد بود.
و در نهایت بسته به نوع کانسپت باید برای افراد پایبندی ایجاد کرد!(فرایند مشتری مداری طراحی میشود) به عبارتی باید دلایلی برای حضور مجدد آن ها طراحی کنید.

راه اندازی کافی شاپ

راه اندازی کافی شاپ جدا از موارد حسی و عاطفی یک کار به شدت حرفه ای و پراز تخصص ها است. به عبارتی کافه باید قابلیت این را داشته باشد که از منوی خود دفاع کند. میتوان گفت باید منو با فضا تناسب داشته باشد. درضمن باید افراد متخصص برای راهنمایی تمامی سلیقه ها در دسترس مشتریان باشد.
این اصل در راه اندازی کافی شاپ را هم باید در نظر بگیرید که در بهترین وضع کافه، قانون هشتاد – بیست برقرار است. طبق این قانون شما نهایتا می توانید هشتاد درصد از مشتریان خود را راضی نگهدارید و بیست درصد افراد مشتریان شما نبوده و نخواهند شد!
راه اندازی کافی شاپ همچنین وابسته به تهیه و استقرار تجهیزات تخصصی در آشپزخانه برای پذرایی مشتریان است. در بازار تجهیزات اما تنوع بسیار بسیار زیادی برای تجهیزات وجود دارد. خیلی از این تجهیزات صرفا به دلیل برندشان قیمت بالایی دارند و در عین حال بسیاری از موارد منوی کافی شاپ بدون تجهیزات خاص امکان پذیر نیستند. بنابراین باید برای خرید تجهیزات اطلاعات مهم و زیادی را بررسی کنید. نگران نباشید یک فرد با تجربه درکنار شما می تواند تحقیقات ساده و سریع انجام داده و نتایج خوبی به دست آورد. اما در ابتدا باید مشخص بشود که قرار است چه مواردی سرو بشوند.

مکان مناسب جهت راه اندازی کافی شاپ نیز بسیار مهم است. اگر در مکان های شلوغ به دنبال جایی هستید، هزینه ثابت شما بالا می رود اما تضمین حضور مشتریان هم بیشتر است. در صورتی که در مکان های خلوت تضمین کمتر و بهای کمتری وجود دارد اما میشود با تکنیک های ایجاد پاتوق، تدابیر گوناگونی اندیشید. به عنوان مثال در تهران بورس کافه داران چهارراه ولیعصر و خیابان انقلاب حوالی دانشگاه تهران است. شما در این منطقه حداقل پانصد رقیب و همکار حرفه ای خواهید داشت! اما در منطقه سعادت آباد تهران هم کافه های بسیاری هستند با این تفاوت که تراکم کمتری دارند. همچنین معمولا باهم وجه تمایزات زیادی دارند. اما در منطقه تهرانپارس شکل کار متفاوت است. برای بسیاری از محله های تهران نیز می توان برای راه اندازی کافی شاپ بحث و تحلیل های بسیار داشت.

تعریف مکان مناسب برای کافی شاپ بسیار بسته به نوع نگاه شماست! به عبارتی شخصی ممکن است در مکانی موفق باشد اما در همان مکان یک شخص حرفه ای دیگر شکست بخورد! مهم است خود را بهتر بشناسید!!!

از عوامل بسیار مهم دیگر برای راه اندازی کافی شاپ برنامه ریزی تبلیغات مناسب است…این نکته مهم رو در نظر بگیرید که بهترین تبلیغات معرفی شما توسط مشتریان راضی است. قطعا میدانید که کافه داشتن یک هنر ارتباطی خوب و موثر میطلبد. شما باید به صورت اخلاقی افراد را ترغیب به مراجعه کنید. در مرحله بعدی افراد را مانند خود مبلغ کافه کنید! البته قبل از همه این موارد باید چند وقتی زحمت بکشید تا افراد مورد نظر شما از وجودتان باخبر شوند! برای این اطلاع رسانی ها باید برنامه داشته باشید. اگر مسیر درستی را طی کنید خود افراد بعد از یکسال اول، شما را به بقیه معرفی می کنند. عملا در آن زمان دغدغه شما برای تبلیغات کمتر خواهد شد. و تمرکز خود را در بخش های دیگر که غالبا وفادارسازی و ماندگاری مشتریان است، خواهید گذاشت. در ضمن نوع و شکل بسته بندی های شما که در ابتدای راه اندازی برای آنها تصمیم گیری می کنید، در ادامه میتواند رسانه خوبی باشد. چگونه؟ به عنوان مثال یک کافه با شعار محیط زیست ممکن است به شما یک کادوی منحصر بفرد با آرم و لوگوی اختصاصی بدهد. این کادو در حقیقت یک بسته عایق برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست از ته سیگار و خاکستر های آن است! ببینید به همین سادگی میتوانید با یک بسته بندی ساده همراه مشتری برای مدت ها بمانید! البته این یک تکنیک قدیمی است. برای هر کسب و کار جدیدی بینهایت خلاقیت در بخش بسته بندی های مختلف وجود دارد که میتواند در کنار بسته بیرون بر لیوان ها و محصولات کافه به مشتریان ارایه گردد.

در انتها باید اشاره کرد که راه اندازی کافی شاپ مانند هر بیزینس دیگر نیازمند هوش مالی و سرمایه گذاری مناسب است. هر کسب و کاری دوره تولد، بلوغ،اوج و افول را تجربه می کند. باید هوشمندانه وارد این عرصه شده و بیشترین عایدی را از زمان بلوغ و قبل از افول کسب کرد. این عامل البته ابدا مطلق نیست، بسیاری با قدمت و خلاقیت موفقیت های بیشتری رقم زده اند!

البته بسیار مهم است که بدانید کافه داری یک موقعیت بسیار مهم برای برقراری ارتباط بسیار مهم با افراد بسیار مهم است. خیلی افراد از طریق فعالیت در کافه ها ارتباطات قدرتمندی پیدا کرده و در بیزینس های بزرگتری نقش های بنیادی پیدا کرده اند! به عبارتی اگر به فکر راه اندازی کافی شاپ هستید بدانید به هر حال سود خواهید کرد. یا سود پولی خوب و یا سرمایه های ارتباطی بسیار بالا، البته اگر زرنگ باشید!

مدیریت هزینه های راه اندازی
تبلیغات رستوران
مشاوره تخصصی طراحی های رستورانی
مدیریت تدارکات مواد اولیه
تحلیل فرایندی خطوط غذایی منو
مشاوره تخصصی سرمایه گذاری غذایی(حدود قیمت ها)
تجهیزات خط پیتزا
راه اندازی تجهیزات سوخاری
راه اندازی تجهیزات برگر
منوی پیتزا
درآمد فست فود
راه اندازی فست فود
ایده های خلاقانه برای فست فود
آموزش راه اندازی فست فود
مشاوره راه اندازی فست فود
راه اندازی فست فود
راه اندازی فست فود
پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن