طراحی رستوران
طراحی رستوران سنتی

برندسازی رستوران و مراحل آن

مرحله اول شناخت بازار و بازارشناسی:

برندسازی رستوران در مرحله اول به شناخت محل رستوران و فضای کسب و کار نیاز دارد. شناخت از موقعیت فعالیت رستوران چه در منطقه و چه در سطح قشر مورد نظر. به این صورت که باید تکلیف این سوالات مشخص باشد:

  1.  در کدام منطقه هستیم ( برای تشخیص سلیقه مخاطبین آنجا)
  2. خدمات ما برای چه قشری از جامعه است؟ ( سن، جنس و…)
  3. از نظر اقتصادی مخاطبین ما در چه وضعیتی هستند؟

مرحله دوم برندسازی رستوران:

اگر در مرحله اول به جواب هایی برسیم که برندینگ منطقی باشد به سوال اصلی می رسیم:

برندینگ رستوران برای برند شدن در یک منطقه است یا قرار است برند سازی در سطح شعب انجام شود؟

این سوال باید صادقانه پاسخ داده شود . چون پاسخ این سوال بسیار مهم است. اگر در جلسات مشاوره مشخص شود که پتانسیل برندینگ قابلیت اجرا در شعب را ندارد، باید ابتدا ساختار اصلاحی در شعبه اصلی لحاظ شده و سپس لانچ شود. اما به طور کلی اگر پتانسیل برندسازی فقط به صورت منطقه ای باشد پیشنهاد نمیشود اصلاحات ساختاری صورت پذیرد. به همین دلیل مهم است که در ابتدای راه اندازی رستوران به این موضوع فکر شود.

مرحله سوم برندسازی رستوران

ایجاد سناریوی جذاب برای هویت برند بسیار مهم است. این که این برند قرار است چه داستانی را روایت کند. به عبارتی مردم قرار است  رستوران را با چه محتوایی  به یاد بیاورند ! یک فست فود صنعتی واقعی (مک دونالد)، یک برند با استفاده از متریال ارگانیک (برند ساب وی) یا…

مرحله چهارم برندینگ رستوران

ایجاد فضای تخصصی متناسب با سناریو شامل:

انسجام موارد ذکر شده و باقی موارد مورد نیاز باعث تاثیر پذیری بسیار بالا میشود. چرا که به قول معروف یک تصویر از هزاران متن و جمله گیراتر و تاثیر گذار تر است.

مرحله پنجم برندسازی رستوران

آگاهی سازی و ارایه آنچه که هست! به عبارتی تبلیغات متناسب با محتوای برند شامل کشف بهترین تبلیغ از بهترین رسانه ممکن!

لیست برندهای برتر سال ۲۰۲۱

خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
برندسازی رستوران
اصول منو نویسی فست فود
اصول منو نویسی رستوران
اصول منو نویسی کافی شاپ
نکات طراحی رستوران

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن