طراحی رستوران
طراحی رستوران سنتی

اصول منو نویسی کافی شاپ

اصول منو نویسی کافی شاپ از مهمترین مواردی است که باید برای برنامه ریزی فروش کافه در نظر بگیرید.

راه اندازی کافی شاپ صفر تا صد

اولین اصل از این اصول، بررسی مراجعین و دسته بندی آنها از موارد زیر است:

  • افراد علاقه مند به نوشیدنی های قهوه محور
  • افراد علاقه مند به فضا برای گذران وقت
  • افراد با نیاز یک مکان خنثی برای تعاملات بیشتر
  • افراد با نیاز جلسات رسمی و نیمه رسمی

پس از این دسته بندی بررسی کنید تا ببینید کدام دسته بیشتر به صورت بالقوه قرار است در کافه شما حضور پیدا کنند. در بسیاری کافه ها دو دسته از این افراد مشخص می شوند و حتی دو نوع منو برای سفارشات به سر میز آنها برده می شود. البته بسته به تشخیص ویتر!

مشخصا منو اولین بخش غذایی کافه شماست که مشتری با آن تماس پیدا میکند! قبل از آن بیشتر فضا و رفتارها رویاشخاص تاثیر گذاشته اند. در نتیجه منوی شما معرف سبک کاری، سطح شما و بسیاری موارد دیگر است. پس باید آن چیز که هستید یا دوست دارید باشید را با بهترین نحو به مشتری القا کنید.

دومین اصل از اصول منو نویسی کافی شاپ

  • به جنس منو
  • عکس ها
  • نوشتار و فونت
  • استراتژی قیمت گذاری
  • و راحتی منو توجه کنید.

به عبارتی باید به تمام المان های گرافیکی که مشتری با آن مواجه می شود با توجه به دسته بندی بالا توجه کنید.

سومین اصل از اصول منونویسی

ترتیب قرار گیری آیتم های منو بر اساس برنامه ریزی های شما برای سرو ، میزان فروش و همچنین نمایش توانمندی های شماست.

چهارمین اصل از اصول منو نویسی کافی شاپ

منو دیجیتال در کنار منوی کاغذی است. این منو میتواند در هایلایت استوری اینستاگرامشما باشد یا یک QRCODE با لینک اختصاصی باشد که در صورت بروز فیلترینگ هم در دسترس باشد. اما این منو قاعدتا در تبلیغات آفلاین کاربرد خواهد داشت.

توجه داشته باشید که هیچ وقت از منوی کاغذی غافل نشوید.

طراحی منو از نگاه همکاران ما

خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
برندسازی رستوران
اصول منو نویسی فست فود
اصول منو نویسی رستوران
اصول منو نویسی کافی شاپ
نکات طراحی رستوران

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن