طراحی رستوران
طراحی رستوران سنتی

نکات طراحی رستوران

نکات طراحی رستوران گاهی از تمامی موارد طراحی رستوران مهم تر می شوند:

طراحی رستوران صفر تا صد رو از اینجا مطالعه بفرمایید

به عنوان مثال نکات زیر را با شما در میان میگذاریم:

نکات طراحی سرویس بهداشتی رستوران

یکبار دوست متخصصی میگفت اگر میخواهید سطح بهداشت یک رستوران را متوجه شوید. به سرویس بهداشتی آن توجه کنید! این جمله درست یا غلط از اهمیت بالای طراحی سرویس بهداشتی و نقش مهم آن خبر میدهد. معمولا قبل یا پس از سفارش غذا افراد به سویس بهداشتی رستوران می روند تا دستان خود را بشویند. این اولین مواجهه آنها با بخش نسبتا خصوصی تر ( به زعم مشتریان) است. اگر شما این بخش را از قبل با رعایت نکات طراحی رستوران منطبق کرده باشید، درنتیجه تاثیر به سزایی در ذهن مراجعین خواهد داشت.یک سرویس بهداشتی استاندارد برای رستوران حداقل باید موارد زیر را رعایت کند:

  • قابلیت بالای نظافت متریال فضا
  • دسترسی آسان به لوازم بهداشتی مصرفی
  • رعایت حریم لازم برای هر مشتری در صورت چند سرویس بهداشتی
  • و…

نکات طراحی دیوار رستوران

دیوار هر رستوران، منظره انتظار افراد برای غذا یا نوشیدنی است!! به عبارتی هرچقدر افراد با محیط سرگرم باشند کمتر گذر زمان و نیازشان به غذا و نوشیدنی را حس میکنند. در نتیجه شما زمان نسبی مناسبی را به صورت بالقوه برای سرو با کیفیت تر خواهید داشت.یک دیوار استاندارد رستوران باید حداقل:

  • با فضای ذهنی مخاطب همخوانی داشته باشد
  • تا حدی کنجکاوی جلب کند
  • در فضاهای کوچک ، با کمک متریال های گوناگون دلبازی فضا بروز داده شود
  • و…

رستوران یا کافه در طراحی و معماری یعنی چه؟( سکونت موقت افراد در یک مکان عمومی است.) واژه سکونت به این معنا است که شخص در زمان محدود در آن نقطه زندگی میکند! یک مکان عمومی هم به این معناست که باید نقاط مشترک زندگی افراد در آن مکان رعایت شود! بسیار زیباست که افراد در زمانی که در رستوران حضور دارند ما با رعایت نکات طراحی رستوران فضای امنی برای آنها رقم بزنیم.

یکی دیگر از مواردی که طراحی رستوران ها را از دیگر موارد طراحی متمایز میکند:

نکات طراحی تهویه رستوران

هوا یک ماده سیال است. بر اساس گردش جریان سرد و گرم جابجایی های دمایی اتفاق می افتد. مهم ترین نکته از نکات طراحی رستوران ، رعایت برودت هوای آشپزخانه وسالن است! این مهم زمانی بیشتر ملموس میشود که هوای مطبع سالن از طریق سانتریفیوژ آشپزخانه به بیرون پرتاب شود! یا به عبارتی تهویه و سانتریفیوژ به دلیل نزدیکی به یکدیگر در بهترین وضعیت خود نباشند. این نکته باید در شروع برنامه ریزی طراحی حتما در نظر گرفته شود.

طراحی رستوران از نگاه همکاران

خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
برندسازی رستوران
اصول منو نویسی فست فود
اصول منو نویسی رستوران
اصول منو نویسی کافی شاپ
نکات طراحی رستوران

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن