منوی رستوران

بهای تمام شده فست فود (خطوط غذایی)

بهای تمام شده فست فود

با اطلاع از محاسبه صحیح بهای تمام شده فست فود بسیاری از تصمیم گیری های استراتژیک در رابطه با تخفیف ها ، پیشنهاد های ویژه ، مدیریت خرید ، ارزیابی کارکنان و بسیاری عوامل دیگر را می توان با الگوی دقیق تری مدیریت کرد. نحوه محاسبه صحیح بهای تمام شده با شیوه بهینه شده برای فست فود را برای اولین بار تیم راه اندازی پارس با افتخار در خدمت شما عزیزان قرار می دهد :

برای محاسبه دقیق بهای تمام شده یک خط غذایی فست فود به عنوان مثال “مرغ سوخاری ۲ تکه” باید در درجه اول هزینه مواد مصرفی تمامی عواملی که در سرو یک مرغ سوخاری ۲ تکه دخیل هستند را از قبیل مرغ ، مرینت ، پودر سوخاری ، روغن ، سیب زمینی ، نان و… محاسبه کرد که ما این هزینه ها را A  می نامیم.

در بخش دوم باید حقوق تمامی عواملی که در خرید ، انبار داری ، آماده سازی ، پخت و سرو این محصول نقش دارند را محاسبه کرد و زمانی که هر بخش یا پرسنل به این فرایند از ابتدا تا انتها تخصیص می دهند محاسبه شود. با توجه به موارد ذکر شده برای محاسبه نفر/ ساعت صرف شده برای سرو یک مرغ ۲ تکه کافی است تمامی اطلاعات نفر ساعت های به دست آمده را با هم تجمیع کرد که ما این هزینه را B  می نامیم.

در بخش سوم باید هزینه های ماهیانه رستوران به غیر از افراد قبل از هزینه های عمومی سربار محاسبه شود به عنوان مثال هزینه اجاره ماهانه ، هزینه های ماهانه آب ، برق ، گاز ، تلفن و… پس از محاسبه هزینه های مستقیم ماهیانه باید در آن ماه درصد فروش هر محصول از فروش کل را ابتدا محاسبه کرد و هزینه های محاسبه شده را به نسب محصولات تخصیص داد ، هزینه محاسبه با توجه به درصد فروش ماهیانه مرغ ۲ تکته را C  می نامیم.

در بخش آخر تمامی هزینه های سربار باید محاسبه گردند ، بهترین روش محاسبه هزینه سربار مستقیم به دلیل تنوع و تکثر بالا به این صورت است که سالیانه محاسبه شده و برای هر محصول به نسبت فروش سالیانه سرشکن شود ؛ هزینه های سربار شامل هزینه های سالیانه نگهداری و تعمیرات تجهیزات ، پاداش و عیدی کارکنان و … این بخش از هزینه ها را D  می نامیم

از نظر مدیریت مالی استاندارد تر است اگر سربار غیر مستقیم را نیز در نظر بگیرید ولی به دلیل تاثیر جزیی روی یک محصول خاص در این مقاله از این بخش صرف نظر شده است.

بهای تمام شده یک محصول = A+B+C+D

موارد فوق عوامل اصلی تاثیر گذار بر روی یک محصول را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ؛ با کمک این روش محاسبه شما می توانید تجدید نظری داشته باشید بر روی حجم خرید مورد نیاز مواد اولیه ، میزان بازدهی کارکنان ، استراتژی های تبلیغاتی و…

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس بگیرید…

بهای تمام شده فست فود

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
2 پاسخ
  1. حمید کارگر
    حمید کارگر می گوید

    سلام
    آیا نرم افزار حسابداری ای که بتواند قیمت تمام شده محصولات فست فود را دقیق محاسبه مند سراغ دارید که معرفی کنید ؟

    پاسخ
    • مدیریت سایت
      مدیریت سایت می گوید

      با سلام و احترام بله برای راه اندازی بخش حسابداری در حوزه نرم افزار باید مراحل زیر را دنبال بفرمایید:
      ۱- شناسایی نیاز های مجموعه از نظر خرید، انبارداری ، فروش و…
      ۲- بررسی نرم افزار های استاندارد بازار و انتخاب مناسب ترین آنها برای کسب و کار خودتان ( هرکدام مزایا و معایب خود را دارند)
      ۳- در خواست شخصی سازی یا فعال سازی نرم افزار انتخاب شده متناسب با معیار های شما
      موفق باشید
      در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با شماره های تماس داخل سایت و یا تلگرام مجموعه تماس حاصل فرمایید

      پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن