پیتزا ایتالیایی یا پیتزا آمریکایی

پیتزا ایتالیایی یا پیتزا آمریکایی

پیتزا غذایی که در ایتالیا به دنیا آمد ولی در آمریکا بزرگ شد…

پیتزا به عنوان یک غذای محبوب فست فود در آمریکا به شمار میرود که شهرت خود را نیز مدیون ایتالیایی های مهاجری است که آنرا در آمریکا بومی سازی کردند.

به طور کلی تفاوت پیتزا های ایتالیایی و آمریکایی در ۴ دسته تعریف می شود:

  • سس : در پیتزا های ایتالیایی معمولا سس ها تشکیل شده از روغن زیتون همراه سیر و یا سس گوجه فرنگی ساده اما در فرم های آمریکایی غالبا سس گوجه فراوری شده و غلیظ تر استفاده می شود.که حتی بسیاری از رستوران ها رسپی سس مخصوص به خود را دارند
  • تنوع خمیر : در ایتالیا فرم های بسیار مختلفی برای خمیر وجود دارد وغالبا نازک هستند حتی بعضا روستاهای ایتالیایی خمیر مخصوص به خود را درست می کنند و حتی خمیر های آنها به قدری نازک است که احساس خوردن چیپس به همراه سس را به شخص منتقل می کند ؛ اما در آمریکا جدای از خمیر های نازک از خمیر های بسیاری کلفتی نیز استفاده می گردد.
  • گوشت و فراورده های گوشتی: در پیتزا های آمریکایی میزان زیادی گوشت ، سوسیس و کالباس و … استفاده می شود به دلیل اینکه که آمریکایی ها بسیار به گوشت علاقه دارند ولی در فرم های ایتالیایی گوشت کمتر ولی طعم دار شده مورد استفاده قرار میگیرد همچنین ایتالیایی ها علاقه دارند طعم چند نوع گوشت را با هم ترکیب کنند و استفاده حجم بالای گوشت در پیتزا را به نحوی توهین به سنت می دانند.
  • نوع پخت : به صورت سنتی و اصیل پیتزا های ایتالیایی در تنور های هیزمی با دمای ۱۰۰۰ فارنهایت طبخ می شوند و همچنین با پارو خمیر تاپینگ شده را مانند نان داخل تنور قرار می دهند اما در مدل های آمریکایی معمولا از فر های صنعتی ریلی ، صندوقی و … استفاده می شود و خمیر داخل پن های غالبا چدنی پهن شده و مواد روی آن اصطلاحا تاپ می شود.

نکته جالب اینکه سنت شکنی آمریکایی ها منجر به پیدایش مواردی از جمله پیتزای نارگیل ، موز ، مارماهی و … در کشورهای افریقایی و آسیایی شده است.

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

لینک های مرتبط : تجهیزات فست فود پیتزا، راه اندازی خط پیتزا

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن