طراحی رستوران
طراحی رستوران سنتی

طراحی رستوران سنتی

طراحی رستوران سنتی

طراحی رستوران سنتی یکی از لذت بخش ترین کارهاست. زیرا که در فرهنگ و تاریخ غنی ما ایرانیان ایجاد یک فضای سنتی بسیار جذاب است. واقعا چه چیزی بهتر از اینکه رستورانی طراحی کنیم با المان ها و نوستالژی های سنتی خودمون!اینطور اگر باشد انگار طعم غذا هم اصیل تر جلوه میکند.

طراحی یک رستوران آن هم سنتی ،باید با ذوق بالایی انجام بشود. خوشبختانه به دلیل زیر ساخت های تاریخی می شود بسیار تنوع ایجاد کرد. به عبارت بهتر تنوع طراحی برای طراح در این سبک بسیار بالاست. میشود از سازه های چوبی یک فضای کلاسیک جذاب خلق کرد! به همین شکل میشود یک فضای سنتی با سنگ تراشی های خاص به وجود آورد!

طراحی رستوران صفر تا صد رو از اینجا مطالعه بفرمایید

حالا بریم سراغ یک سری سوالات محبوب دراین زمینه :

طراحی رستوران سنتی مناسب برای چه منو هایی است؟

همانطور که مشخص است یک منو اصیل و سنتی! اما یک نکته مهم این است:

شما میتوانیداز غذاهای محلی هر شهری هم در یک فضای سنتی استفاده کنید! این یعنی مشتریان شما وقتی وارد رستوران سنتی شما میشوند، هم میتوانند دیزی سفارش دهند هم کباب. هم باقلا پلو سفارش بدهند و هم باقلاقاتوق!!!

حداقل متراژ برای طراحی رستوران سنتی چه مقداراست؟

حداقل متراژ فضای سالن با توجه به  دغدغه های طراح و توجیه پذیر بودن تعداد مشتریان ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر می باشد! هرچه فضا بزرگ تر و بافت گیاهی بیشتر بهتر!

چند مدل طراحی رستوران به سبک سنتی داریم؟

به تعداد اقوام ساکن در ایران و تعداد زمان های تاریخی ایران می شودفضاهای سنتی تعریف کرد

آیا طراحی رستوران سنتی مدرن داریم؟

بهتر است بگویم طراحی رستورانی مدرن با زمینه سنتی! بله میشوددر لوازم مدرن المان های طراحی سنتی استفاده کرد! اتفاقا طراحان گروه پارس ایده های جذابی در این زمینه دارند!

آیا می شود یک رستوران سنتی طراحی کنیم که همزمان در آن منوی فست فود هم داشته باشیم؟

به لحاظ ساختاری توصیه نمیکنیم اما اگر خواسته کارفرما باشد با توجه به همکاری تیم مهندسی منو و طراحی رستوران، منوی فست فود به سبک سنتی با فضا هماهنگ می گردد.

المان های مهم برای طراحی رستوران سنتی چیست؟

ببینید وقتی صحبت از سنت می کنیم، به عبارتی یعنی یک ساختار تاریخی، درهر سنت و فرهنگی یک سری المان ها برجسته می شوند. به عنوان مثال در ایران می شود از طاق های ساسانی بهره برد . همچنین عنصر آب که به منزله تاریخچه آبادانی است، در طراحی به صورت داینامیک استفاده شود.

این نکته بسیار مهم است که در این کانسپت فضا و غذا بسیار مکمل یکدیگر هستند. به عبارتی غذای خوب در فضای نامتعارفجذاب نیست . همچنین فضای خوب با خدمات ضعیف پذیرفته شدنی نیست. پس حتما در نظر داشته باشید که گروهی که از آنها برای راه اندازی این نوع رستوران ها کمک میگیرید، باید روحیه همکاری بالایی بین طراح و مهندس منو برقرار باشد.

یک عامل مهم دیگر روحیه مهمانوازی شماست. روح مهماندوستی در فضایهای رستوران های ایرانی بسیار مهم است! اگر مشتاق هستید روحیات مهمانوازی را بدانید حتما مهمان نوازی و پذیرایی از مهمانان با روحیه میزبانی را نیز مطالعه فرمایید.

برای مشاوره آنلاین طراحی رستوران با ما در ارتباط باشید…با واتس اپ شرکت همیشه آنلاین در خدمتتون هستیم.

خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
برندسازی رستوران
اصول منو نویسی فست فود
اصول منو نویسی رستوران
اصول منو نویسی کافی شاپ
نکات طراحی رستوران

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن