برگر محبوب ترین فست فود دنیا

برگر محبوب ترین فست فود دنیا

برگر محبوب ترین فست فود دنیا

برگر ( ساندویچ با نان گرد) در حال حاضر از محبوب ترین غذاهای فست فودی در دنیا است که می توان به برند های معروف برگر کینگ و مک دونالد به عنوان مصادیقی از این باب اشاره کرد.

صنعت غذایی فست فود (fast food) که بر مبنای سرعت تحویل غذا نامگذاری شده است؛ بخشی از هویت نام خود را مدیون “سیستم خدمات رسانی سریع” است که در سالهای ۱۹۴۸ و سال های پس از آن پاگرفت ؛ یعنی زمانی که مک دونالد در سال ۱۹۵۵ در آمریکا اولین شعبه خود را افتتاح نمود و به شکل قابل توجهی از این سیستم خدمات رسانی سریع بهره جست.

برخی معتقدند تاریخچه برگر مقارن است با لشگرکشی های چنگیزخان مغول !!! در زمان تارتار ها ( در زبان روسی به مغول ها تارتار گفته می شود) سربازان سپاه چنگیزخان تکه های گوشت صاف را زیر زین اسبان خود قرار می دادند ، این گوشت ها بر اثر گرمای بدن اسب و تکان های ناشی از حرکت ، نرم و نیم پز می شدند…از آنجایی که فتوحات مغول ها به مسکو نیز رسید روس ها با این خوراک آشنا شدند و به سلیقه خود از گوشت چرخ شده و سس مخصوص برای طبخ غذایی مشابه استفاده کردند که به استیک تارتار و سس تارتار معروف شدند…

البته نام کنونی همبرگر وام گرفته شده از شهر هامبورگ آلمان است که توسط مهاجرین آلمانی برای آمریکایی ها به سوغات برده شده بود ( Hamburger به معناي سوغات هامبورگ ) و مورد استقبال آنها قرار گرفت.

در ایران هم از قدیمی ترین برگری ها می توان به هاکوپ برگر تهران حوالی سیدخندان اشاره کرد که البته با تدابیر برادران هاکوپیان در حال حاضر توان تولید ۸ برگر در دقیقه را دارند! فلسفه راه اندازی این فست فود از زمان مرحوم پدرشان تاکنون بسیار جالب و شنیدنی است که حکایت از عشق وافر برادران هاکوپیان به شغلشان است، البته به لطف شنیدن از زبان خودشان!

راه اندازی خط برگر

پس از بررسی های انجام شده و اتخاذ تصمیم برای راه اندازی خط برگر خدمات متنوعی از گروه راه اندازی پارس ارایه می گردد برخی از خدمات عبارت است از :

  • بررسی دقیق برنامه بازاریابی (Marketing Plan) به دلیل پویایی بازار برگر در ایران …
  • تحلیل ملزومات مورد نیاز تجهیزاتی اعم از سرمایشی ، فرآوری ،تاپینگ ، گریل ، هولدینگ ،شوت برگر ،هود و…
پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن