شریک مناسب برای کافه

مشارکت در رستوران

اگر در مالکیت رستوران با کسی شریک هستید حتما با مشکلات آن آشنایید، مخصوصا اگر شریک‌تان دوست صمیمی، خویشاوند یا همسرتان باشد. شما خطرات مالی را با هم تقسیم می‌کنید.

متاسفانه بسیاری از رستوران‌ها به دلیل عدم توانایی شرکا در حل و فصل مشاجرات از بین می‌روند. آنها باید مسائل را بازبینی کرده و با تحلیل موقعیت، موضوعات را به کمک هم حل کنند. نقاط مشترک و ارزش‌های رابطه را در نظر بگیرید.

برای همکاری و مشارکت خوب باید سهم هر طرف را برای رستوران به رسمیت بشمارید. شرکا باید در “رسیدن به موفقیت” بهم اعتماد داشته باشند. بسیار مهم است که نقش کاری هر طرف به وضوح مشخص و از رابطه شخصی جدا شود.

بهترین راه حل این است که نقش‌ها و وظایف به طور واضح تفکیک شوند. شرکا باید راجع به علایق خود بحث و مذاکره کنند. سوال‌هایی مثل چه و چرا به شناخت علایق کمک می‌کند. مشکل را ارزیابی کرده و بعد دنبال یک راه حل مفید بگردید. اگر سهم‌ها درست تقسیم نشود و مسئولیت‌ها به درستی مشخص نشوند، دردسر به زودی از راه می‌رسد.

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار در زمینه رستوران ، کافه و هر فرمی از مواد غذایی هستید باید چند عامل را در انتخاب شریک خود در نظر بگیرید.

  • هرگز با کسی که جز سرمایه آورده چیزی برای از دست دادن ندارد شراکت نکنید. این شخص ممکن است در زمان ضرر پشیمان شود و بخواهد سرمایه خود را از کار به هر شکلی که شده خارج کند. آن زمان شما باید کسب و کار خود را مدیریت کنید و از بحران غیر حرفه ای بودن رها شوید.
  • هرگز با کسی که بخش بی اهمیت سرمایه خود را وارد شرکات می کند، شریک نشوید. این شخص برخلاف مورد قبلی هیچ اهمیتی برای کسب و کار قایل نیست و فقط در زمان برد کنار شماست و در زمان شکست شانه خالی خواهد کرد. در این موقعیت شما تمامی زحمات را متحمل شده اید و برد و باخت به گردن شماست.
  • همیشه با هم سطح خودتان از نظر اجتماعی و مالی شراکت کنید. زیرا در هر طبقه اجتماعی و مالی درصد شباهت های فکری و عملیاتی تا حدی به هم نزدیک تر است تا طبقات مختلف
  • شراکت خود را شفاف کنید، وظایف، سهم الشرکه ها و… را به صورت مکتوب نهایی کنید اما برای قرارداد خود مدت زمان بگذارید.
  • اگر با شخصی سال ها دوست هستید در زمان شراکت تمامی اصول بیزینس را بین خودتان مانند یک غریبه اجرا کنید.
  • در زمان شراکت، مشورت با افرادی خیرخواه و خارج از دایره منافع را برای خودتان در نظر بگیرید.

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن