آیا سیاست تک شعبه ای یا زنجیره ای شدن در ابتدای راه اندازی مهم است

قطعا  بله ولی در وهله اول باید موارد بسیاری را در نظر گرفت به شخصه در تجربیات کاری ام با مجموعه هایی برخوردم که به دلیل تبلیغات یا موفقیات های بعضی شرکت های زنجیره ای یا حتی دلایلی دیگر بعضی از سرمایه گذاران بدون هیچ دانش مقدماتی قصد راه اندازی چند شعبه همزمان را داشته اند و شکست ناخوشایندی را تجربه کرده اند به همین دلیل برای تصمیم گیری تاسیس یک فست فود به عنوان یک شعبه یا یک فست فود زنجیره ای باید بسیار پخته گام برداشت به عنوان مثال کارخانه نستله در آمریکا در ایالتی نسکافه را با مقدار بسیار کمی کافیین ولی در ایالت دیگر  همان محصول را با کافیین بسیار بالا عرضه می کند ؛ بازار شناسی ، شناخت رفتار مصرف کننده و بسیار عوامل دیگر البته هرکدام به تنهایی می تواند منجر به بلوغ بیشتر یک برند یا حتی شکست برند به شکل بسیار سختی شود…

برای این مهم در اولین قدم این سوال ها باید پرسیده شود:

آیا در حال حاضر رستوران دارید و قصد توسعه شعب دارید؟

آیا بهترین گزینه توسعه شعب هست؟( توسعه محصول شما در شعبه کنونی را بررسی کرده اید؟)

آیا اطلاع علمی از شرایط فرانچایز دارید؟
روحیه و تیپ شخصیتی شما سنتی گرا است یا مدرن گرا ؟

برای جذب و مدیریت کارکنان خود بیشتر تعهد محور هستید یا تخصص محور؟

آیا ساده نگر هستید یا اعتقاد دارید صنعت هرچه پیچیده تر باشد موفق تر است ؟

حجم سرمایه شما برای سرمایه گذاری به چه میزان است؟

بازار شما در چه شهرهایی پیش بینی شده است؟

برای تامین نیروی انسانی با انطباق کیفی شعبات و تفاوت های منطقه ای برنامه ای دارید یا خیر؟

و…

پاسخ شما به این سوالات و موارد تکمیلی همراه با تحلیلی چند دقیقه ای الفبای موفقیت یا عدم موفقیت شما را نشان می دهد.

نویسنده : مجیدزاده

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

آخرین مطالب منتشر شده

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©گروه راه اندازی فست فود پارس - مجری تخصصی راه اندازی فست فود
طراحی سایت توسط ثمینکام