مدیریت بازخورها مدیریت بازخورها

بازاریابی رستوران  – مدیریت بازخور ها و ماندگاری در بازار

مدیریت بازخور مشتریان قدم اول در ماندگاری رستوران هاست و بسیار ضروری است. این شیوه در ایران بیشتر برای به روز بودن منو ها و محتوای رستوران است. اما در دنیا برای بهینه سازی محتوای موجود بدون تغییرات بنیادی است. موفقیت ما در مدیریت باز خور ها و در ادامه ارایه راهکار های مناسب جهت بهینه سازی مجموعه است.

اما چگونه؟

در ایران افراد به رستوران ها ، فست فود ها و کافه ها به چشم یک مکان تفریحی نگاه می کنند. برای تنوع غذاهای روزانه به رستوران ها می روند. به دنبال تبلیغات هوس برانگیز فست فود ها جذب آنها می شوند. برای تنوع به کافه ها می روند و زمان فراغت خود را سپری می کنند.

زمانی که با موقعیت این چنینی طرف هستیم، باید پاسخگوی نیاز های این جنس از رفتار ها نیز باشیم. یکی از اصول موفقیت یک رستوران یا کافه در ابتدای راه اندازی برنامه ریزی برای پاسخگویی به تنوع طلبی مشتریان آنهاست.

نوع رستوران و نوع نگاه مشتری

نکته قابل توجه دیگر کاربری های متفاوت رستوران های ایرانی، رستوران های بین المللی ، فست فود ها و کافه ها است. معمولا در تهران رستوران های ایرانی با حفظ و ارتقای کیفیت غذا ها می توانند مشتریان وفادار زیادی را جلب کنند. رستوران های بین المللی هم با کیفیت غذاها و نیز سرو مناسب می توانند کشش ایجاد کند. در رابطه با فست فود ها اما غالبا اصل اساسی برای ماندگاری ارضای حس تنوع طلبی مشتریان است. برای کافه ها نیز میتوان عوامل متعددی را بسته به کانسپت کافه در نظر گرفت. دنج بودن، مناسب قرار های ملاقات و… از جمله جذابیت های ماندگاری کافه ها است.

بسته به هوشمندی مدیریت رستوران از لحاظ در نظر گرفتن فضای موجود برای فعالیت بهتر در بازار موجود می توان میزان موفقیت یک رستوران را تشخیص داد. به عنوان مثال یک فست فود اگر که بر پایه نوعی ساندویچ فعالیت خود را آغاز می کند اما در ادامه مجبور به راه اندازی پیتزا هم می شود، شکست خورده محسوب می شود. در بازاری که تمامی برند ها و مراکز غذایی به سوی تخصصی شدن هستند، تغییر مسیر استراتژی به اجبار عدم حضور مشتری، یک شکست محسوب می شود.

باید توجه داشت که پاسخ به نیاز های منطقه باید در چهارچوب استراتژی ها تعریف شود. این مهم زمانی اتفاق می افتد که استراتژی ها با اصول صحیحی از پیش تعیین شده باشند.

مدیریت بازخور ها از شکل های مختلفی میتواند صورت بپذیرد، این شکل ها متناسب با غذا ها، فضاها و محتوای رستوران طراحی و تعریف می شوند… این بخش را برای ماندگاری در صنعت غذا و نوشیدنی بسیار جدی بگیرید.

برای مطالعه مطالب بیشتر از راه اندازی رستوران و مدیریت رستوران اینجا کلیک کنید.

این بررسی سال ۲۰۱۸ را نیز مطالعه بفرمایید

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن