تبلیغات رستورانی پر بازده
تبلیغات رستورانی
تبلیغات رستورانی و همچنین تکنیک های تبلیغاتی برای رستوران و کفی شاپ ها تنوع بسیار زیادی دارد. اما نکته قابل ملاحظه این است که ما چه هدفی از تبلیغ داریم. اگر هدف تبلیغات به اشتباه مشخص شود ممکن است نتیجه دلخواه ما کاملا عکس شود.
هدف تبلیغ با توجه به معیار مشتری می تواند:
- جذب مشتری جدید باشد.
- یادآوری به مشتریان قدیمی باشد.
- حفظ ارتباط با مشتریان کنونی باشد.
هدف از تبلیغ با معیار فروش:
- جذب تعداد بالای مشتری برای تامین نقدینگی باشد.
- جذب تعداد مشخص و قشر معین باشد. مثلا مدیران منطقه و…
- جذب مناسبتی برای رونمایی بخشی از منو، فضا و… یا مناسبت تقویمی
- و…
پس از مشخص شد هدف از تبلیغات رستورانی می توان با توجه به بودجه سرمایه گذاری در تبلیغات برنامه ریزی مشخصی برای بازدهی بهتر درنظر گرفت.
باید در نظر گرفت هر هدفی وسیله خود را طلب می کند. به عنوان مثال نمی توان از طریق پخش تراکت به مشتریان قدیمی یاد آوری کرد به رستوران یا کافه ما بیایید. البته در صورت اینکه مشتریان قدیمی در یک محدوده جغرافیایی باشند و با برنامه ریزی زمانی مناسب پیشرفت این مهم نیز ممکن می شود. پس مهم ترین بخش برای تبلیغات برنامه ریزی است. در مرحله بعدی مهم ترین بخش اندازه گیری بازدهی تبلیغات است. تبلیغات و به طور کلی مارکتینگ بدون مقیاسی برای انازه گیری کاری بیهوده و اشتباه است. شما اگر مشتریان جدیدی را هدف قرار داده اید، باید پس از تبلیغ متناسب با آن دسته تعداد مشتریان جدید را مشخص کنید. فقط از این طریق می شود فهمید که بازدهی تبلیغات مطلوب بوده است یا خیر…
تبلیغات رستورانی مانند در بخش دیگری از تبلیغات کاملا تخصصی است. برنامه ریز تبلیغات باید نیاز رستوران را بشناسد. نگاه و رفتار مشتری رستورانی را درک کند. نیاز منطقه بومی رستوران را بشناسد و…
گروه مشاوران پارس با توجه به شناخت از صنعت رستوران و کافی شاپ در ایران ، در جلسه اول معیار های اصلی مارکتینگ و تبلیغات را برای شما مشخص می کنند.
با ما در ارتباط باشید.
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.