راه اندازی فست فود و رستوران

تصمیم به راه اندازی رستوران

آیا به راه اندازی رستوران فکر می کنید؟ اشتیاق اولیه شما برای راه اندازی رستوران از کجا می آید؟

برای همه ما لذت بخش ترین اتفاق این است که از یک کار تفریحی کسب درآمد کنیم. رستوران ها امروزه در ایران متداول ترین مکان تفریحی هستند. برای همین زمانی که در رستورانی وارد می شویم و یا غذایی میل می کنیم. این سوال را از خود می پرسیم که :” چجوری میشه یه رستوران خوب راه اندازی کرد؟” بسیاری این سوال را از خود می پرسند. تعدادی به دنبال پاسخ آن می روند. و برخی پس از تحقیقات اولیه به این صنعت جذب می شوند.

این بسیار خوب است که به دنبال علایق خود برویم. به عبارتی کاری را انجام دهیم که از آن لذت می بریم و در کنار آن کسب درآمد کنیم. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری های هیجانی به این نکته توجه کنیم:

رستوران به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول قسمت پذیرایی از مهمانان و بخش دوم تهیه، آماده سازی، طبخ، تدارکات و … یا به عبارتی پشت صحنه.

زمانی که یک فیلم می بینیم شاید بیش از ۱۰۰ نفر عوامل پشت پرده را نبینیم، زمانی که به یک کنسرت می رویم روبروی استیج را می بینیم و از فعالیت های مختلفی که برای آماده سازی این کنسرت از صبح اجرا در جریان بوده است بی اطلاعیم! زمانی که سوار هواپیمایی می شویم و به شغل خلبانی غبطه می خوریم، از هزاران ساعت تمرین طاقت فرسای آنان بی اطلاعیم.

رستورانداری هم مانند تمامی مشاغل محبوب دنیا فرایندی زمانبر، تخصصی و تا حدی پیچیده است. برای موفقیت در زمینه رستوران باید بسیار به فعالیت در این زمینه اشتیاق داشته باشد. در ادامه اگر در زمینه صنایع غذایی ، آشپزی، مدیریت رستوران، حسابداری رستوران، برندینگ غذایی، بازار صنایع وابسته و… تجربه یا تخصصی ندارید. هیچ گاه بدون کمک از مشاوره و مشورت با افراد متخصص اقدام به راه اندازی نکنید. بسیار هستند افراد موفق در بیزینس های مختلف که در زمینه رستوران داری شکست خورده اند. البته موارد عکس این موضوع نیز بسیار صادق است.

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن