انتخاب اسم رستوران

انتخاب اسم رستوران

روش مناسب تعیین اسم رستوران

برای انتخاب اسم رستوران، فست فود، کافه و… باید نکات مختلفی را در نظر گرفت:

  • مکانی که رستوران قرار است در آن واقع شود.( از نظر بازارشناسی و بومی شناسی منطقه، شهر، کشور و …)
  • کانسپت یا محتوای رستوران. ( به عنوان مثال فانتزی، لوکس، اقتصادی و …)
  • نوع فضاسازی و فرهنگ کلی حاکم بر فضای رستوران (صمیمانه، رسمی، طبیعت محور و…)
  • نوع کسب و کار (فروش اینترنتی غذا، سرو در سالن، بیرون بر و…)
  • درنظرگرفتن المان های قانونی و عرف اجتماعی جهت تعیین اسم مناسب

مواردی که ذکر شد را همراه با سلیقه کارفرما و مشاوره تخصصی آشنا به بازار غذا و نوشیدنی باید همراه کرد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود. مواردی از جمله رعایت استاندارد های برندینگ نیز برای انتخاب اسم رستوران باید از نظر مشاور متخصص مورد تایید قرار بگیرد.

اهمیت بسیار بالای انتخاب اسم رستوران

نکته مهمی در روانشناسی انتخاب نام وجود دارد. شما در عین حالی که با انتخاب نام، هویت خود را به مشتریان اعلام می کنید، در عین حال به سیستم داخلی خود یعنی پرسنل و نوع فرهنگ رستورانی خود نیز نظم می دهید. به عنوان مثال اگر نام مناسبی با استاندارد های اسم رستوران انتخاب کنید، برای یک محیط سرسبز و فضای باز نام شمشاد می تواند جالب باشد. این اسم به مشتری انرژی طبیعت و شاد بودن را منتقل می کند. اگر شما به برند خد پایبند باشید نیز دایما المان های خود را به این موارد نزدیک تر می کنید. یعنی طبیعت و شادمانی را در محیط رستوران گسترش می دهید. در این شرایط یک نام بر روی عوامل درونی و بیرونی بسیار تاثیر گذاشته است.

اهمیت اسم رستوران در مقیاس جهانی

انتخاب اسم رستوران در دنیا بسیار امر مهمی است. به طوری که رستوران های زنجیره ای بزرگ اگر وارد کشوری شوند که به دلایل مختلف نتوانند اسم خود را حفظ کنند، برای حفظ برندینگ خود کمپین های بزرگی می گذارند. به عنوان مثال برگر کینگ زمانی که برای ورود به بازار استرالیا اقدام کرد، متوجه شد برند برگرکینگ به نام رستورانی ثبت شده است و قانون کپی رایت به برگر کینگ اجازه نمی داد که از این نام استفاده کنند. در نتیجه با برگزاری کمپین مارکتینگ نام شعبات برگر کینگ در استرالیا “هانگری جک” نام گرفت. این مساله برای رستوران های بزرگ به دلایل کپی رایت و یا عدم تطابق فرهنگی نام برند با زبان بومی آن منطقه به عنوان یکی از چالش های مهم فرانچایز به حساب می آید.

آخرین مطالب منتشر شده

مدیریت بازخور رستوران
افزایش فروش رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
The last comment and 133 other comment(s) need to be approved.
2 پاسخ
  1. افسرسادات تقریری
    افسرسادات تقریری می گوید

    باسلام
    راهنمایی های لازم جهت نامگذاری رستوران لاکچری ام
    و دیگرنکات کاربردی جهت مدیریت وجذب مشتری و…..

    پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن