مکان مناسب برای رستوران کجاست؟ چگونه مکانی مناسب برای تاسیس رستوران انتخاب کنیم ؟

مکان مناسب برای رستوران

دیدرَس بودن

یکی از مهمترین عوامل قابل مشاهده بودن موقعیت شما از معابر اصلی است. در این حالت تابلو ، لوگو ، برند و شعار شما می تواند دایما به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی مناسب جلوه نمایی کند و به هر رهگذری یادآوری کند که اگر گرسنه هستید ما اینجا هستیم !

متراژ را در نظر بگیرید

این نکته که شما قرار است دقیقا چه نوع فعالیتی را در این منطقه شروع کنید از ۲ جهت حائز اهمیت است. اول اینکه قبل از اقدام به خرید یا اجاره برای هر کانسپتی مطلع شوید حداقل متراژ مصوب برای فعالیت شما چند متر است. دوم اینکه این منطقه کشش بیرون بر بیشتری دارد یا سرو سالن؟ اگر حالت اول باشد با مدیریت بیشتر هزینه ها ، سرمایه کمتری خرج کرده اید ولی اگر حالت دوم باشد و شما بر خلاف کشش منطقه بخواهید به بیرون بر بپردازید ، متاسفانه در حال برنامه ریزی برای ورشکستگی هستید…

دلایل جایگزینی شما با مالک یا مستاجر قبلی

ممکن است شما قصد اجاره یا خرید ملکی را داشته باشید که قبل از شما در آنجا رستورانی فعال بوده است.خیلی مهم است که در این باره تحقیق کنید ، علت جابه جایی به دلیل پیشرفت رستوران قبلی بوده و به جای بزرگتری نقل مکان کرده اند یا این بخش از بازار کششی با آن کانسپ را نداشته است؟ منظور از این نکته آگاهی بهتر از موقعیت است نه ایجاد نگرانی ، اگر موقعیت خوبی را پیدا کردید که فعالان قبلی شکست خورده اند شما با برنامه ای منظم و آگاهانه شاید در همان مکان بدرخشید ولی اگر آگاه نباشید و برنامه درستی نداشته باشید حتما شکست آنها را تکرار خواهید کرد.

مکان مناسب برای رستوران

در صورت تمایل برای انتخاب مکان رستوران اینجا کلیک کنید

تعهدات مالک در برابر مستاجر

در صورتی که قصد اجاره یک مکان برای راه اندازی فست فود خود را دارید ، ممکن است هزینه های مختلفی از قبیل خرابی آبگرمکن ، ترکیدگی لوله های آب ، هزینه های مختلف شهرداری و… به شما تحمیل شود به هرحال برای سرعت بخشیدن به کار شما مجبور هستید در اولین فرصت این مسایل را برطرف کنید، ولی در هنگام تنظیم قرارداد تدابیری باید اتخاذ گردد که شما در کل متضرر نشوید…

ایمنی محل

از نظر آتش سوزی و امنیت محلی بررسی کنید

بررسی دوره ای و کامل قبل از خرید یا اجاره

قبل از اقدام به خرید یا اجاره یک هفته در روز ها و شب ها به آن منطقه سر بزنید و شلوغی و خلوتی رو در روزهای تعطیل بسنجید .

برنامه عملیاتی خود را در آن مکان آزمایشی امتحان کنید

قبل از خرید قطعی یا اجاره به صورت آزمایش محصول ، کانسپت و یا فرم خدمات خود را در آن منطقه بررسی کنید به طور مثال از تعدادی دوست بخواهید شما را در آن محل ببینند از آنها نظرشان را در مورد تصمیم قطعی خودتان بپرسید و یا از طریق شبکه های مجازی نظر مردم را جویا شوید و…

محل پارک اتومبیل

در محل هایی که گذر رهگذران با اتومبیل هست یا نزدیک به مسیر های عبور و مرور اتومبیل ها است نیاز به پارکینک بسیار ملموس است .

شناخت همسایه ها و رقبا

استراتژیک ترین عامل بررسی و تحلیل رقبا در منطقه است و همچنین تراکم جمعیت و میزان تردد و همچنین کسبه ای که در همسایگی شما هستند نیز در ادامه فعالیت شما در آن منطقه می توانند بسیار تاثیر گزار باشند.

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

مکان مناسب برای رستوران

در صورت تمایل برای انتخاب مکان رستوران اینجا کلیک کنید

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن