طراحی لو گو

اهمیت لوگو و طراحی رستورانی برای جذب و حفظ مشتریان

طراحی لوگو : پس از مشخص شدن استراتژی های کلی راه اندازی رستوران، فضاسازی از طراحی دکوراسیون گرفته تا مهندسی منو بسیار حایز اهمیت است. نقطه عطف طراحی سازمانی یک فست فود ، رستوران و یا کافه ، انتخاب نام و طراحی لوگوی آن است.

انتخاب نام مناسب در شکل گیری برند تاثیر به سزایی دارد. اما ماندگاری تصویر ذهنی نام رستوران از طریق لوگو و یا لوگوتایپ امکان پذیر است. این ماندگاری ملزوماتی دارد.به عبارتی باید برای طراحی لوگو استاندارد هایی تعریف شود. در ابتدا ماهیت لوگو را شرح می دهیم.

لوگو

لوگو عبارت یا نشانی است که نماد هویت یک برند را بر دوش می کشد. لوگو می تواند نام تایپوگرافی شده رستوران و یا کافه باشد. و یا علامتی انحصاری مانند سیب گاز زده اپل! در مواردی هردو حالت با یکدیگر همراه می شوند. یعنی هم نشان انحصاری هم تایپوگرافی.

گاهی نیز نشان تجاری هویت شخصیت یا کاراکتر به خود می گیرد. به عنوان مثال برای برخی کنتاکی ها خروس را همراه با نوع خاصی تایپوگرافی نام رستوران بر روی تابلو مشاهده می کنیم.

مشخصات لوگوی متناسب با غذا

لوگو ها نشان دهنده ماهیت برند هستند. شما یک لوگو را نمی توانید هم برای رستوران و هم برای یک واحد صنعتی استفاده کنید. علی القاعده باید طراح لوگوی کافه و رستوران تخصصی مشخص برای طراحی لوگوی رستورانی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است لوگو حق مطلب را ادا نکند.

مشخصات طراحی لوگو متناسب با الگوی طراحی داخلی و فضاسازی

طراحی لوگو باید متناسب با محتوای فضا صورت بگیرد. بهترین زمان برای طراحی لوگو تکمیل شدن فایل طراحی داخلی است. طراح با توجه به عکس های طراحی داخلی می تواند متناسب با فضا لوگو را طراحی کند. طراحی می تواند لوکس، فانتزی ، کلاسیک، مدرن و… باشد.

لوگو کاربرد های گوناگون دارد. استفاده برای تابلو، منو ، بسته بندی، تبلیغات و… از کاربرد های لوگو است.

تکنیک های بیشتر راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

آخرین مطالب منتشر شده

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©گروه راه اندازی فست فود پارس - مجری تخصصی راه اندازی فست فود
طراحی سایت توسط ثمینکام