مهندسی منو شامل بخش های متنوعی است از جمله:
– مهندسی منو از نظر مارکتینگ و بازار شناختی
منو یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین بخش های موفقیت یک رستوران به حساب می آید:
- نماینده و رزومه مجموعه ما در دستان مشتری است. از نظر تعداد غذاها ، طراحی گرافیکی و شکل منو انتقال دهنده ذهنیت به مشتری است و…
- همچنین فروشنده ۳ ثانیه ای مجموعه ما است. یعنی مجموعه منو در نگاه اول تاثیر خود را بر مشتری میگذارد.
- منو باید قابلیت فیدبک پذیری و اصلاح شدن از نظر نوع غذاها و رسپی ها را داشته باشد.
- منوی رستوران باید با توجه به رقبای جغرافیایی و رقبای دیگر طراحی و تدوین شود؛ با ایجاد تمایز در محصولات نسبت به رقبا یا طراحی منویی متفاوت از نظر غذایی نسبت به منطقه و …
و بسیاری عوامل کلیدی دیگر…
– مهندسی منو از نظر رسپی
- ایجاد تمایز در مزه غذا ها ، به عنوان مثال تهیه پیتزا از مواد اولیه اختصاصی و رسپی اختصاصی
- تهیه و تنظیم منو متناسب با امکانات فنی و مکانی آشپزخانه به عنوان مثال تعداد پیتزا های منو متناسب با تاپینگ قابل استفاده در آشپزخانه
- منو باید از نظر پاسخگویی به سلایق متفاوت توانمند باشد ؛ به عنوان ممکن است یک فست فود فقط برگر داشته باشد ، میتوان انواع متنوعی از برگر را در منو قرارداد که سلایق متنوعی را پوشش دهد و …
-مهندسی منو از نظر ظاهری و گرافیکی
- نام گذاری جذاب اقلام منو
- طراحی گرافیکی استاندارد و مناسب ، به عبارتی در عین تحریک مشتری به اقدام برای سفارش نباید با طرح ها و عکس های اغراق آمیز سطح انتظار مشتری را زیادی بالا برد
- توضیحات روبروی هر مورد از منو می تواند برای سفارش موارد منو بسیار تاثیر گذار باشد.
- مدیریت گرافیکی منو برای مدیریت مشتری به سمت سفارش محصول اصلی مجموعه
- چیدمان استاندارد بصری برای مشتریان
مطلب مرتبط: استراتژی های سرو غذا در رستوران ، بهای تمام شده اقلام منو ، پیتزا ایتالیایی یا آمریکایی
گروه راه اندازی پارس با کمک به شما جهت شناخت بهتر خطوط غذایی ، نحوه بررسی اقلام منو ، سبک چیدمان منو ، روانشناسی منو و… شما را در ابتدایی ترین قدم ها برای بهترین قدم همراهی می کند.