برآورد هزینه راه اندازی فست فود
برآورد هزینه راه اندازی فست فود

برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران و یا یک کافی شاپ چگونه است؟

برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران و کافی شاپ

متداول ترین سوالی که همیشه از مشاوران راه اندازی پرسیده میشود برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران و یا کافی شاپ است ؛

پاسخ این سوال به صورت اجمالی در موارد زیر خلاصه می شود:

  1. هزینه خرید ، رهن و یا اجاره ملک – در هر منطقه و یا شهر متغییر است.
  2. هزینه طراحی داخلی و دکوراسیون – بسته به شکل مکان مورد نظر ، ابعاد و… بسیار متغیر ولی قابل برنامه ریزی و کنترل است.
  3. هزینه خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی – با توجه به مشخص شدن منوی انتخابی محاسبه میشود ، تجهیزات آماده سازی ، طبخ و سرو هر منوی غذایی متفاوت است. (شروع از ۲۰ میلیون تومان )
  4. هزینه لوازم و ابزار مورد نیاز آشپزخانه و سالن سرو مانند : کارد و چنگال ، میزو صندلی و …  – با توجه به بررسی های مراحل دکوراسیون و موارد مورد نیاز آشپزخانه مشخص میگردد. (شروع از ۵ میلیون تومان)
  5. هزینه خرید مواد اولیه مصرفی اعم از خوراکی ، بهداشتی و … – با توجه به منو مواد غذایی مشخص می گردد و همچنین ملزومات بهداشتی با توجه به نیاز و… ( شروع از ۳ میلیون تومان)
  6. هزینه تامین انواع جعبه و ملزومات سرو غذا در سالن و بیرون بر مانند جعبه پیتزا و… – در صورت تمایل استفاده از محصولات عمومی و یا چاپ اختصاصی هزینه ها متغیر است. همچنین شکل های ارایه غذا باید از قبل معلوم شده باشد تا نیاز ها در این مرحله مشخص گردد. ( شروع از ۴ میلیون تومان )
  7. هزینه آموزش و استخدام پرسنل متخصص برای اجرای هرچه بهتر منوی رستوران
  8. هزینه تابلوی درب رستوران و منو برد های داخل رستوران – مشخصا با توجه به جنس ، متریال و … متغیر است. (برای یک تابلو شروع از ۱ میلیون تومان )
  9. هزینه تهیه سخت افزار و نرم افزار سیستم ثبت سفارش ، فروش ، انبارداری و … (شروع از ۲ میلیون تومان )
  10. هزینه تبلیغات از جمله افتاحییه ، اطلاع رسانی ، جذب مشتریان ، وفادارسازی مشتریان و … – کاملا با توجه به برنامه ریزی تبلیغات قابل اجرا است. ( شروع از ۵۰۰ هزار تومان )

*این نکته قابل ذکر است که صرفا تجمیع هزینه های حداقلی ذکر شده در موارد فوق صرفا بخش اصلی هزینه های مستقیم را مشخص میکند و باقی هزینه ها نیازمند بررسی های پلکانی است.

برای مشاوره آنلاین برآورد هزینه راه اندازی فست فود از طریق تلگرام اینجا کلیک کنید

به طور کلی با نگاه سطحی پاسخ به این سوال که هزینه های اصلی راه اندازی فست فود متعلق به چه مواردی است با توجه به شناخت از بازار فعلی میتواند بسیار ساده باشد ، اما نکات بسیاری در برآورد هزینه راه اندازی یک رستوران به عنوان مثال موردی یک فست فود نقش دارند که در مراحل مختلف میتواند روی نوع نگاه ما برای سرمایه گذاری تاثیر بگذارد ؛ عواملی مهم از جمله مواردی که در ادامه ذکر میکنیم را لازم میدانیم قبل از تصمیم شما به سرمایه گذاری به اطلاع شما برسانیم :

۱- مکان مورد نظر جهت راه اندازی رستوران :

یکی از پارامتر های اصلی در تعیین برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، محلی است که کارفرما و یا سرمایه گذار قصد دارد در آن مکان جغرافیایی آغاز فعالیت نماید ، خرید ، رهن و یا اجاره ملک مناسب جهت فست فود در هر نقطه از ایران متغیر است به عنوان مثال رهن و اجاره یک ملک ۳۰۰ متری ۲ طبقه در استان خوزستان در شهر بهبهان میتواند از یک مغازه ۳۰ متری در شهرک غرب تهران ارزان تر شود . به همین دلیل میتوان ملک را مهم ترین عامل در براورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران و کافه در نظر گرفت.

۲- رقبای محلی :

برخلاف تصور بسیاری از افراد ، تجربه سال های اخیر صنعت رستورانی ثابت کرده است که رستوران هایی موفق تر هستند که به صورت محلی برای فروش خود سرمایه گذاری کرده اند به بیانی دیگر در شهرهای با تراکم بالا مانند تهران غالبا به دلیل مشکلات ترافیک و عوامل دیگر افراد به منطقه خود وفادارتر هستند . البته هستند رستوران هایی که به واسطه تبلیغات دهان به دهان که مستلزم سال ها فعالیت است ، اشخاص را از مناطق دیگر جذب می کنند. به همین دلیل برای شروع فعالیت در صنعت رستوران باید رقبای منطقه انتخاب شده به درستی سنجیده شوند و با ایجاد تمایز در منو ، محتوا و … حرف جدیدی برای گفتن در بازار پر تراکم رستوران داشت . به همین دلیل دومین عامل تعیین برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران ، کافه و … را بی شک میتواند محدودیت هایی در نظر گرفت که از رقبای منطقه به ما تحمیل می شود . این محدودیت ها باید هوشمندانه و به دور از غرور و با دید کارشناسانه مشخص شوند… و برای حضور در کنار این رقبا برنامه ریزی دقیقی طرح ریزی کرد.

۳- سلیقه سرمایه گذار :

با توجه به عواملی که توضیح داده شد سومین عامل مهم تعیین برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران و یا یک کافه سلیقه شخصی کارفرماست ، به این معنا که مشاور راه اندازی با توجه به در نظر گرفتن عوامل مختلف پیشنهاد هایی را به سرمایه گذار ارایه می دهد که طبیعتا می تواند تناسب های مالی گوناگونی داشته باشند ، در این بخش سلیقه سرمایه گذار و کارفرماست که بعضا بالاترین هزینه ها را با توجه به شرایط مشهود انتخاب کنند و یا اقتصادی ترین حالت که در قبل از مشاوره راه اندازی حتی از به آن توجه هم نکرده بوده اند…

۴- محدودیت های مالی ، مکانی و … :

یکی دیگر از مهمترین عوامل که در تعیین هزینه راه اندازی فست فود نقش بسیار مهمی را ایفا می کند ، محدودیت هایی است که به صورت قانونی ، عرفی ، منطقه ای و حتی شخصی در پروژه تاثیر گذار هستند :

به عنوان مثال : همکارانی بودند که در کشور فرانسه رستوران های موفقی داشته اند ولی به دلایل مختلف از جمله محدودیت های قانونی و عرفی نتوانسته اند با منوی منطبق بر منوی ایرانی همان موفقیت را به دست بیاورند و حتی شکست خورده اند . برای مثال منطقه ای ، می توان به بخش های مختلف شهر تهران اشاره کرد ، یعنی در بعضی مناطق فقط یک فلافل خوشمزه فروش خواهد داشت ولی در منطقه ای دیگر افراد از فلافل هیچ استقبالی نخواهند داشت .

همچنین از مثال محدودیت های شخصی کارفرما میتوان به بودجه محدود افراد اشاره کرد. در این مورد افراد سرمایه خود را به ما مشاوران راه اندازی اعلام می کنند و متناسب با بودجه آنها باید برنامه ریزی صورت پذیرد .

موارد گفته شده در رابطه با برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران ، کافی شاپ و…. تنها گوشه ای از مواردی است که میتوان بیان کرد…. به همین دلیل و دلایل بسیار دیگر متاسفانه خیلی از افرادی که در این صنعت بدون پشتوانه نگاهی کارشناسانه ، سرمایه گذاری میکنند در کمتر از یکسال احساس عدم موفقیت کرده و از این صنعت خارج می شوند…

در پایان با مثالی خارج از محیط رستوران به جمع بندی میپردازیم:

در نظر بگیرید برای استفاده شخصی میخواهید یک سیستم کامپیوتر شخصی و یا یک تلفن همراه تهیه بفرمایید ؛ قبل از خرید و یا برآورد هزینه باید در نظر بگیرید که چه امکاناتی برای شما ایده آل هستند و یا برای شما مفید هستند و با در نظر گرفتن آنها هزینه دقیق یک سیستم کامپیوتر شخصی و یا تلفن همراه را با یک تحقیق ساده به دست بیاورید . به عنوان مثال کارت گرافیک در یک کامپیوتر عامل مهمی در تعیین قیمت آن می باشد ، برای یک استفاده کاربری ساده نیازی به تحمیل هزینه های بالا جهت تهیه کارت گرافیک بالا نیست و….

همین امر در صنعت بزرگ رستوران در مقیاس بسیار بزرگ تر و متنوع تر صدق می کند ، وقتی بدانیم چه چیز برای ما در جهت سود آوری مفید است تصمیم منطقی و عاقلانه ای خواهیم داشت و از خرید های هیجانی و بدون دانش قبلی فاصله خواهیم گرفت.

مشاوره راه اندازی رستوران پارس با توجه به شناخت از جزییات بازار این صنعت می تواند در ابتدا به الگوهای عملی شما کمک کرده و در نهایت با کارشناسی دقیق برآورد هزینه راه اندازی فست فود ، رستوران و … را با وجود انعطاف و جابه جایی هزینه ها و عوامل دیگر خدمت شما ارایه کند…

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

صفحه اختصاصی مشاوران پارس در اینستاگرام : parsrest.ir

و نیز مطالعه بفرمایید :
چکونه محل مناسبی برای تاسیس رستوران خود پیدا کنیم؟
تمایز در راه اندازی فست فود
بیزینس پلن فست فود
سود آوری در صنعت رستوران قطعی است؟


مشاوران پارس چگونه کمک می کنند؟


سایت های مرتبط :
درامد فست فود ها از نگاه اقتصاد آنلاین (تمامی موارد قابل تایید مشاوران پارس نمی باشد اما مطالعه آن خالی از لطف نیست)
 نمونه دکوراسیون فست فود

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن