مهمان نوازی در رستوران
رستورانداری با روحیه مهمان نوازی

پذیرایی از مهمانان با سیستم میزبانی و مهمان نوازی

پذیرایی از مهمانان با سیستم میزبانی و مهمان نوازی

پذیرایی از مهمانان با سیستم میزبانی و مهمان نوازی

مهمان نوازی و مهمانی و در فرهنگ و رسوم ما ایرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است ،جایگاهی که در بسیاری از رستوران هایی که مدعی انتخاب این استراتژی برای برخورد با مشتری هستند بسیار کمتر از جایگاه مطلوبش مورد توجه قرار گرفته است به طوری که بسیاری از رستوران های قدیمی که مهماننوازانه از مشتریان (مهمان ها) پذیرایی میکردند روحیه مهماننوازیشان رو به افول گذاشته است و یا در برخی از رستوران ها و کافه ها نوشیدنی اشتهاآوری با عنوان Welcome  به افرادی که تازه از راه رسیده اند سرو میشود ؛ با این حال اشتها اوری این پذیرایی های اولیه که قبلا احساس احترام را به مشتری منتقل می کرد با آگاهی افراد بعضا حس سو استفاده را در آنها ایجاد میکند.

به طور کلی با در نظر گرفتن روحیه مهمان نوازی با روحیه ایرانی و اصیل (نه صرفا از طریق گارسون های مطابق با معیار کشور های غربی و … بلکه با رفتاری گشاده رویانه و همکاری گروهی اعضای رستوران ) می توان توجه و احساس رضایت بسیاری را از مشتریان به دست آورد، به عنوان مثال پیتزا داوود در تهران شهرت خود را مدیون آقا داوودی است که لوطی منشانه بشقابی کالباس به شما می دهد که حین انتظار برای آماده شدن غذا میل بفرمایید یا برای خیلی از افرادی که به شهرهای کوچک تر و روستاها سفر کرده اند به احتمال زیاد پیش آمده که پا به رستوران هایی خانوادگی بگذارند که لذت خوردن غذای خانگی را به انسان منتقل میکند…

چگونه رستوراندار مهمان نوازی شویم؟

گام اول برای ایجاد فضایی با الگوی مهمان نوازی ایجاد فضایی صمیمی و گرم بین کارکنان است به گونه ای که افراد خود را درون خانواده ای صمیمی ببینند و با یکپارچگی و هماهنگی به دنبال مهمان نوازی باشند که این مهم میسر نمی شود مگر اینکه نگاه مدیریت حاکم بر مجموعه فراتر از دیدگاه های اقتصادی رفته و خود را به گونه ای پدر خانواده ای فرض کند و با روحیه رهبری و نه مدیریتی کل مجموعه را یکپارچه کند.

گام دوم برای الگوی مهمان نوازی بی شک بهداشت کاملی است که جلب اعتماد مشتری را در پی داشته باشد به طوری که تفاوتی بین نظافت در منزل و رستوران احساس نکند.

گام سوم نگاه به خصوصیات اصیل ایرانی هاست به عنوان مثال ایرانی ها از نشستن روی تخت به دلیل حس نوستالژیک آن لذت میبرند و یا اینکه از ترمه ، پارچه های اصیل و فرش های نفیس در مجموعه استفاده شود لذت میبرند و یا حتی استفاده از رنگ های خنثی احساس آرامش بیشتری میکنند.

گام چهارم افزایش بهره مندی مراجعین از فضا است ، با بویی مطبوع (پخت نان تازه یا …)، موسیقی زنده ملایم ، سرو غذایی با کیفیتی بالا و تهیه شده از مواد مرغوب همچنین آشپز متخصص و شایسته ( در بسیاری از کافه ها یا رستوران های کشور های مختلف آشپزهایی هستند که جایگزین آشپزهای اصلی میشوند در زمانی که حال روحی آشپز اصلی کیفیت کافی را برای پخت غذا ندارد به طور مثال بی حوصله است یا … چون اعتقاد دارند حال خوب آشپز به کسی که غذا را میل میکند منتقل میشود!!)

به طور کلی با القای حس آرامش در کنار آسایش میتوان رضایت بالایی را از مراجعین به رستوران ، فست فود ، کافی شاپ و … خودمان به دست بیاوریم.

تکنیک های راه اندازی رستوران را مطالعه کنید.

همچنین مطالعه کنید : اهمیت رنگ در رستوران ، استخدام و مدریت پرسنل

آخرین مطالب منتشر شده

طراحی کافه
طراحی پلان رستوران
خرید تجهیزات رستوران
طراحی برندینگ رستوران
مطالب بیشتر از راه اندازی تخصصی
The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن