برندینگ رستوران
برندینگ رستوران

برندینگ رستوران

برندینگ رستوران

تعریف برند و برندینگ

برندینگ رستوران در درجه اول مستلزم دانش ما از برند و برندینگ است در ادامه به این موضوعات مهم به صورت اجمالی می پردازیم و سپس حول محور رستوران صحبت خواهیم کرد:

برند ذهنیتی است که به صورت تخصصی از یک موضوع ، شخص یا… در ذهن افراد دیگر عموما مشتری ها ساخته میشود! پروسه ساخت این تصور ذهنی نیازمند برنامه ریزی های اساسی است تا ذهنیت ساخته شده با نیاز ما برابر باشد و این فرایند را برندینگ می گویند.

اصول برندینگ در دنیا برای هر بیزینس به عنوان یک اصل اساسی و مهم شناخته می شود.چراکه شما نمی توانید تمام نیت خود را به مشتریان نشان دهید. پس باید یک مسیر مشخص را برنامه ریزی کنید و به مشتری بروز دهید. این ذهنیت که توسط افراد ساخته می شود،

باید چند مشخصه خاص را رعایت کند:

  • اول اینکه به اصلاح DNA حقیقت بیزینس را با خود حمل کند. به عبارتی نمی توان فروشنده بود اما در برندینگ پزشک جلوه نمودیا موارد این چنینی…
  • دوم اینکه مسیر برقراری ارتباط با مخاطب برنامه ریزی شود . به این معنا که آیا قرار است مخاطب ما را ببیند و بشنود؟ قرار است طعم ما را تجربه کند یا… کدام یک از حواس پنج گانه مخاطب قرار است درگیر باشد؟
  • سوم اصل ذات شخص (درپرسنال برندینگ) بیزینس، محصول و… باید در زمان استراتژی تفکیک پذیر باشد. یعنی به عنوان مثال زندگی یک سلبریتی را در نظر بگیرید: نزدیکان او شناختی از او دارند(معمولا ۱۰ تا ۱۵ نفر) اما باقی افراد با برند او سروکار دارند! شخص یا سازمان باید از این تفکیک آگاه باشد.
  • چهارم اینکه برند همانند یک شخص داستان منحصر به فرد خودرا دنبال کند! توضیح بیشتر اینکه برند هم متولد می شود، رشد می کند،بالغ می شود و افول می کند. تیم برندینگ موفق تیمی است که بهترین برش از این خط داستانی را رسانه ای کند و به عمر برند آگاه باشد.

از توضیحات تخصصی برند و برندینگ که بگذریم می رسیم به سوال اصلی:

برندینگ رستوران چیست و چگونه رستوران خود را برند کنیم؟

برندینگ رستوران یک کار حرفه ای و با پروسه چند ماهه است! پس اگر عجول هستید به تبلیغات بسنده کنید. اما اگر برندینگ رستوران برایتان دغدغه مهمی است و اهداف بلند مدت دارید، می توان برنامه ریزی های جذابی برای برندینگ غذا و نوشیدنی رقم زد.
محصولات زیادی نیستند که بشود از حواس چشایی و بویایی با مردم ارتباط برقرار کرد و این به معنای پتانسیل بالای برندینگ برای صنعت غذا و نوشیدنی است.

برندینگ رستوران دارای چندمرحله است :

  1. در مرحله اول نیازمند بررسی کانسپت، فضا،غذا و روح سازمانی رستوران است.
  2. مرحله دوم ایجاد بستر داستانی برای رستوران یا بخشی از محصولات یا خدمات رستوران است.
  3. مرحله سوم تشخیص بهترین سناریوی ممکن برای شناساندن رستوران یا به عبارتی برندینگ رستوران است.
  4. مرحله چهارم برنامه اجرایی و کارگردانی سناریوی برندینگ رتوران می باشد.

ار این مراحل را بخواهیم به صورت عینی و تجربی در قالب مثال بیاوریم به این شکل است:
پس از بررسی و طی مراحل اول و دوم به این نتیجه می رسیم کانسپت رستوران مناسب قشر ۱۸ تا ۲۴ سال بوده و مناسب هنرمندان و هنر دوستان است. بعد از این مرحله از هنرمند (ترجیحا اینفلوئنسراون قشر خاص) با پتانسیل اجرای بخشی از این سنایو وارد بازی می شود. به عنوان مثال تولدخود را در این فضا با اتفاقاتی خاص برگذار می کند.
پس از پایان مراسم بخشی بسیار ابتدایی از برندینگ رستوران برای این مجموعه استارت خورده است. معمولا در نوددرصد موارد رستوران ها همین مسیر را البته بدون مراحل اول و دوم طی می کنند و حتی بعد از این مرحله بارها این کار را بدون بررسی هدفمند با افراد دیگر تکرار می کنند. اما مراحل بعدی اصلا ربطی به تولد دیگر هنرمندان نداشته و خود این شخص اعمال جدیدی را طبق سناریو پیش میبرد. از این مرحله به بعد موضوعات این رستوران قابلیت نقل قول و به عبارتی نقل مجالس شدن را پیدا می کند….البته که تازه این شروع ماجراست!

بازوهای برنامه ریزی و اجرای برندینگ رستوران چه چیز هایی است؟

  • سناریو نویسی
  • طراحی سازمانی
  • مدیریت هنری
  • مدیریت تولید محتوا
  • کارگردانی برند
  • روابط عمومی و مدیریت ارتباط با مشتریان برند
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • بازرسی کیفیت مورد انتظار برند

تمامی موارد ذکر شده باید از افراد متخصص با دانش مرتبط شکل بگیرد که ما با افتخار می توانیم بیان کنیم گروه مشاوران پارس در این مسیر توانمندانه کنار شما خواهد بود.

به طور کلی برندینگ رستوران اگر از لحظه شروع راه اندازی رستوران آغاز شود قدرت بالایی در ادامه نقل داستان خودداشته و قطعا به مراحل افزایش شعب وگسترش بازار خواهد رسید. اما این فرایند پیچیده معمولا در ادامه مسیر بعد از راه اندازی های اولیه صورت می گیرد که با وجود کاهش سرعت رشد اما باز هم امکان پذیر است.
با ما همراه باشید.

 برندهای برتر صنعت غذا ونوشیدنی در جهان را از اینجا ببینید.
اصول منو نویسی رستوران
اصول منو نویسی کافی شاپ
نکات طراحی رستوران
طراحی رستوران بین المللی
طراحی رستوران

پشتیبانی و طراحی سایت اختصاصی توسط کرگدن